AlertBezpieczeństwoEnergetykaRopa

Protesty na granicy utrudniają dostawy paliwa z Polski na Ukrainie potrzebne do odpierania Putina

Tankowanie LPG. Shutterstock

Tankowanie LPG. Shutterstock

Szef ukraińskiego rządu Denys Szmyhal poprosił w ramach rozmów polsko-ukraińskich w Warszawie premiera Polski Donalda Tuska o swobodny transport paliwa z Polski na Ukrainę. Problemy z nim wynikające z blokad na granicy opisał jako pierwszy BiznesAlert.pl.

Protest rolników na granicy polsko-ukraińskiej ograniczył możliwość dostaw paliwa na Ukrainę potrzebnego do obrony przed inwazją rosyjską. Z informacji, do których dotarła redakcja Biznesalert wynika, że polscy dostawcy nie mogli od listopada 2023 roku dostarczyć łącznie blisko 150 tysięcy ton paliw. BiznesAlert.pl jest jedynym medium, które zajęło się tematem polskich dostaw paliw na Ukrainę w kontekście protestów rolników na granicy polsko-ukraińskiej, o czym można przeczytać więcej w naszej analizie.

— Poprosiliśmy o swobodny przepust przez granicę nie tylko amunicji i pomocy humanitarnej, ale także paliwa. Jest to ważne, ponieważ bezpośrednio dotyczy to kwestii bezpieczeństwa narodowego i dzisiaj również omówiliśmy to zagadnienie z panem premierem – podkreślił Denys Szmyhal.

Polska jest jednym z głównych dostawców paliw na Ukrainę. Pozycja ta szczególnie przybrała na znaczeniu od początku inwazji Rosji w lutym 2022 roku. Lecz w zeszłym roku na Ukrainę zaczęły trafiać także znaczące ilości paliw z Rumunii, Mołdawii oraz z Węgier.

Aleksandra Fedorska

Fedorska: Polscy dostawcy paliw tracą na blokadzie granicy z Ukrainą


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X