InfrastrukturaKolejeWszystko

Celejewski: 70 proc. nowego i zmodernizowanego taboru w PKP Intercity do końca 2015 r.

– Plan minimum to powrót do poziomu sprzed remontu – tak w wywiadzie dla „Dziennika Gazety Prawnej” członek zarządu PKP Intercity Marcin Celejewski podsumowuje kwestie wydłużonego czasu jazdy na trasie do Gdańska. Celejewski deklaruje również, że spółka wiąże spore nadzieje z połączeniem Warszawa-Wrocław.

– Dzięki inwestycjom infrastrukturalnym i zakupowi przez PKP Intercity 20 składów Pendolino od 2015 r. zaproponujemy absolutnie bezkonkurencyjny czas ptrzejazdu z Warszawy do Wrocławia – 3 godz. 30 min. – mówi Marcin Celejewski.

Rozmówca DGP zapewnia, że spółka pracuje nad programem bonusów dla klientów indywidualnych, a finalizowana jest oferta dla biznesu – zachęty dla przedsiębiorców, którzy korzystają z usług PKP Intercity. Ma powstać również profesjonalna struktura sprzedażowa.

Odnosząc się do modernizacji taboru, Celejewski podkreśla, że Pendolino to tylko element szerszego programu.

– Do końca 2015 r. będziemy mieć 70 proc. taboru nowego i zmodernizowanego, co nie byłoby możliwe bez środków UE – mówi.

Komentując zapowiadane na 2019 r. otwarcie rynku kolejowego, Celejewski zauważa, że do wejścia na nowe rynki potrzebna jest baza techniczna, co sprawia, że jedyną metodą ekspansji jest akwizycja.

– Jeszcze co najmniej przez 5-10 lat największą konkurencją będzie dla nas drogowy transport indywidualny – deklaruje Celejewski.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X