AlertEnergetykaEnergia elektrycznaGaz.InfrastrukturaMotoryzacja

Shell rozwija infrastrukturę ładowania elektryków

Fot. Freepik

Fot. Freepik

Shell oddał do użytku cztery ładowarki do ładowania pojazdów elektrycznych. Nawiązał również współprace z Ekoenem, udostępniając swoim klientom cztery huby ładowania, z którego mogą korzystać również ciężarówki.

W ramach strategii „Powering Progress” ma zamiar osiągnąć zerową emisyjność do 2050 roku, stąd rozbudowuje infrastrukturę służącą do ładowania pojazdów elektrycznych, sieć roamingową i stacje LNG.

Firma poinformowała o oddaniu do użytku czterech nowych ładowarek Shell Recharge. Dwie z nich znajdują się w Szewcach Zachodnich, a po jednej umieszczono w Lubrzy i Jerzmanowej. Każda z nich posiada dwa punkty ładowania. Według planów spółki do końca 2024 roku do użytku klientów zostanie oddanych dziewięć kolejnych ładowarek, pierwsza ma zostać udostępniona klientom w Nowym Dworze Gdańskim.

Shell nawiązał też współpracę z Ekoenem umożliwiając swoim klientom korzystanie z czterech hubów ładowania, również przeznaczonych dla ciężarówek elektrycznych.

Działając według strategii spółka uruchomiła stację LNG w Gliwicach, przy węźle autostrad A1 i A4, jest to siódma inwestycja tego typu w Polsce. Mieści w sumie 70 metrów sześciennych gazu, czyli 31,5 ton LNG co odpowiada zatankowaniu około 150 ciężarówek. Stacja otwarta jest całą dobę.

Shell / Marcin Karwowski

Jakóbik: Gazpromu zwrot do Azji. Potencjał współpracy gazowej Chin z Rosją


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X