Statki regazyfikacyjne „Neptune” i „Energos Power” o łącznej mocy 13,5 miliarda m sześc. gazu ziemnego są gotowe do wtłaczania gazu do niemieckiej sieci. Gazoport nadal jednak nie może zostać uruchomiony z powodu braku dopełnienia wszystkich koniecznych czynności administracyjnych przez operatora, którym jest Deutsche Regas.
– Według landowego Ministerstwa Środowiska, operator musi jeszcze złożyć dodatkowe dokumenty, zanim terminal będzie mógł rozpocząć regularną działalność. Chociaż Państwowa Agencja Rolnictwa i Środowiska już raz przedłużyła termin, operator nie spełnił jeszcze wszystkich wymagań dotyczących uruchomienia terminalu gazowego – podaje publiczna stacja radiowo-telewizyjna Norddeutscher Rundfunk (NDR).
Bundestag włączył port Mukran do ustawy o przyspieszeniu LNG w lipcu 2023 roku, co oznacza. że Mukran, jak i wszystkie projekty tego typu w Niemczech nie potrzebują do realizacji pozytywnej analizy oddziaływania na środowisko i mogą zostać szybciej zbudowane i uruchomione. Powstanie pływającego gazoportu w Mukran spotkało się z dużymi protestami mieszkańców wyspy Rugii.
NDR / Aleksandra Fedorska
Sikora: Polskiego LNG jest coraz więcej a udział Europy w światowym imporcie to prawie 24 procent,