Najważniejsze informacje dla biznesu

Grupa Żabka zbliża się do giełdowego debiutu – cena akcji ustalona na 21,50 zł 

Grupa Żabka ustaliła ostateczną cenę akcji w ofercie publicznej na poziomie 21,50 zł, co oznacza, że wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł, a przy pełnym przydziale dodatkowych akcji może wzrosnąć do 7,42 mld zł. Debiut spółki na warszawskiej giełdzie planowany jest na 17 października 2024 roku. 

Oferta publiczna Grupy Żabka obejmuje sprzedaż 300 milionów istniejących akcji, co w podstawowej ofercie przekłada się na wartość 6,45 mld zł. Dodatkowo w przypadku pełnej realizacji opcji przydziału 45 milionów dodatkowych akcji, wartość ta może wzrosnąć do 7,42 mld zł.  

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, przekazał w komunikacie: „Duże zainteresowanie, jakim cieszyły się akcje naszej Spółki wśród inwestorów w Polsce i za granicą, pozwoliło na ustalenie ceny na maksymalnym poziomie przedziału cenowego.  Przed nami giełdowy debiut, który rozpocznie kolejny etap rozwoju naszej firmy. Cieszymy się, że będą w nim mogli uczestniczyć nasi nowi akcjonariusze.” 

Szybki rozwój i ambitne plany

Grupa Żabka, znana przede wszystkim z dynamicznie rozwijającej się sieci sklepów convenience, liczy obecnie ponad 10 tysięcy lokali obsługowych w Polsce, które uzupełniają autonomiczne sklepy Żabka Nano. Firma przez najbliższe 5 lat planuje otworzyć jeszcze 4,5 tys. nowych placówek, a docelowo rozbudowa sieci ma objąć do 19,5 tys. sklepów w Polsce. 

Plany dotyczą także ekspansji na rynek rumuński, gdzie firma będzie działała pod nazwą Froo. „W połowie roku otworzyliśmy pierwsze sklepy, mamy ich teraz ponad 20. One są bardzo podobne do sklepów Żabka w Polsce.  Pewnie największą różnicą jest brand.

„Ze względów językowych jest to Froo, jednak sklepy są podobne, oczywiście asortyment jest częściowo inny. Mamy tam też produkty polskie i oczywiście dania gotowe i dania gorące, które cieszą się niezwykłą popularnością. Planujemy otworzyć 50-60 lokalizacji do końca roku” – przekazał na konferencji prezes Tomasz Suchański.  

W pierwszym półroczu 2024 roku przychody Grupy Żabka wyniosły 11,15 mld zł, co oznacza wzrost o 21,5 proc. rok do roku. Zyski firmy również rosły – EBITDA wzrosła do 1,38 mld zł, natomiast zysk netto wyniósł 58,2 mln zł, co świadczy o mocnej pozycji finansowej firmy mimo rosnących kosztów operacyjnych i finansowych związanych m.in. z obsługą zadłużenia. 

Brak dywidendy

Grupa Żabka podkreśla, że w średnim terminie nie przewiduje wypłaty dywidendy, co sugeruje, że wszystkie środki będą reinwestowane w dalszy rozwój sieci. Firma stawia na ekspansję oraz rozwój nowych technologii. Grupa rozwija także ofertę cyfrową, której przykładem są marki Maczfit, Dietly oraz platformy zakupów internetowych Jush! i Delio. 

Kapitalizacja Grupy Żabka po debiucie giełdowym wyniesie 21,5 mld zł, co plasuje ją w drugiej dziesiątce największych spółek notowanych na GPW. W branży handlowej wyceną Żabki przewyższają takie giganty jak Allegro (36,4 mld zł) oraz Dino Polska (34,91 mld zł).  

Grupa Żabka ustaliła ostateczną cenę akcji w ofercie publicznej na poziomie 21,50 zł, co oznacza, że wartość oferty wyniesie 6,45 mld zł, a przy pełnym przydziale dodatkowych akcji może wzrosnąć do 7,42 mld zł. Debiut spółki na warszawskiej giełdzie planowany jest na 17 października 2024 roku. 

Oferta publiczna Grupy Żabka obejmuje sprzedaż 300 milionów istniejących akcji, co w podstawowej ofercie przekłada się na wartość 6,45 mld zł. Dodatkowo w przypadku pełnej realizacji opcji przydziału 45 milionów dodatkowych akcji, wartość ta może wzrosnąć do 7,42 mld zł.  

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, przekazał w komunikacie: „Duże zainteresowanie, jakim cieszyły się akcje naszej Spółki wśród inwestorów w Polsce i za granicą, pozwoliło na ustalenie ceny na maksymalnym poziomie przedziału cenowego.  Przed nami giełdowy debiut, który rozpocznie kolejny etap rozwoju naszej firmy. Cieszymy się, że będą w nim mogli uczestniczyć nasi nowi akcjonariusze.” 

Szybki rozwój i ambitne plany

Grupa Żabka, znana przede wszystkim z dynamicznie rozwijającej się sieci sklepów convenience, liczy obecnie ponad 10 tysięcy lokali obsługowych w Polsce, które uzupełniają autonomiczne sklepy Żabka Nano. Firma przez najbliższe 5 lat planuje otworzyć jeszcze 4,5 tys. nowych placówek, a docelowo rozbudowa sieci ma objąć do 19,5 tys. sklepów w Polsce. 

Plany dotyczą także ekspansji na rynek rumuński, gdzie firma będzie działała pod nazwą Froo. „W połowie roku otworzyliśmy pierwsze sklepy, mamy ich teraz ponad 20. One są bardzo podobne do sklepów Żabka w Polsce.  Pewnie największą różnicą jest brand.

„Ze względów językowych jest to Froo, jednak sklepy są podobne, oczywiście asortyment jest częściowo inny. Mamy tam też produkty polskie i oczywiście dania gotowe i dania gorące, które cieszą się niezwykłą popularnością. Planujemy otworzyć 50-60 lokalizacji do końca roku” – przekazał na konferencji prezes Tomasz Suchański.  

W pierwszym półroczu 2024 roku przychody Grupy Żabka wyniosły 11,15 mld zł, co oznacza wzrost o 21,5 proc. rok do roku. Zyski firmy również rosły – EBITDA wzrosła do 1,38 mld zł, natomiast zysk netto wyniósł 58,2 mln zł, co świadczy o mocnej pozycji finansowej firmy mimo rosnących kosztów operacyjnych i finansowych związanych m.in. z obsługą zadłużenia. 

Brak dywidendy

Grupa Żabka podkreśla, że w średnim terminie nie przewiduje wypłaty dywidendy, co sugeruje, że wszystkie środki będą reinwestowane w dalszy rozwój sieci. Firma stawia na ekspansję oraz rozwój nowych technologii. Grupa rozwija także ofertę cyfrową, której przykładem są marki Maczfit, Dietly oraz platformy zakupów internetowych Jush! i Delio. 

Kapitalizacja Grupy Żabka po debiucie giełdowym wyniesie 21,5 mld zł, co plasuje ją w drugiej dziesiątce największych spółek notowanych na GPW. W branży handlowej wyceną Żabki przewyższają takie giganty jak Allegro (36,4 mld zł) oraz Dino Polska (34,91 mld zł).  

Najnowsze artykuły