Najważniejsze informacje dla biznesu

Rząd nowelizuję ustawę o elektromobilności i paliwach alternatywnych

Na wniosek ministra klimatu i środowiska, rada ministrów przyjęła projekt o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw. Celem zmiana jest utworzenie mechanizmów, które wspierać mają działania, zmniejszające ilość emisji pochodzących z transportu drogowego.

Zdaniem ministerstwa, efektem nowych przepisów będzie poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie hałasu w dużych miastach.

Wśród nowych regulacji, w miastach liczących ponad 100 tys. mieszkańców, wprowadzony zostanie obowiązek ustanawiania stref czystego transportu w przypadku przekroczenia dopuszczalnego poziomu dwutlenku azotu (NO2) w powietrzu. Dotychczas takie przekroczenia zanotowano w czterech strefach oceny jakości powietrza: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Katowicach. Wielkość tych stref zostanie ustalona przez samorządy.

Jeżeli ocena jakości powietrza obejmuje więcej niż jedno miasto o populacji powyżej 100 tysięcy mieszkańców, obowiązek utworzenia strefy czystego transportu będzie dotyczył tylko tego miasta, w którym zanotowano przekroczenie norm.

Od 2026 roku wszystkie miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców będą zobligowane do zakupu wyłącznie autobusów zeroemisyjnych. Jednocześnie samorządy liczące powyżej 50 tysięcy mieszkańców, które obecnie muszą korzystać z pojazdów zero- i niskoemisyjnych, zostaną zwolnione z tego obowiązku na mocy nowych przepisów.

Piotr Brzyski / Kancelaria Premiera

Kielce zakupiły elektryczne autobusy

Na wniosek ministra klimatu i środowiska, rada ministrów przyjęła projekt o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw. Celem zmiana jest utworzenie mechanizmów, które wspierać mają działania, zmniejszające ilość emisji pochodzących z transportu drogowego.

Zdaniem ministerstwa, efektem nowych przepisów będzie poprawa jakości powietrza oraz zmniejszenie hałasu w dużych miastach.

Wśród nowych regulacji, w miastach liczących ponad 100 tys. mieszkańców, wprowadzony zostanie obowiązek ustanawiania stref czystego transportu w przypadku przekroczenia dopuszczalnego poziomu dwutlenku azotu (NO2) w powietrzu. Dotychczas takie przekroczenia zanotowano w czterech strefach oceny jakości powietrza: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu oraz Katowicach. Wielkość tych stref zostanie ustalona przez samorządy.

Jeżeli ocena jakości powietrza obejmuje więcej niż jedno miasto o populacji powyżej 100 tysięcy mieszkańców, obowiązek utworzenia strefy czystego transportu będzie dotyczył tylko tego miasta, w którym zanotowano przekroczenie norm.

Od 2026 roku wszystkie miasta powyżej 100 tysięcy mieszkańców będą zobligowane do zakupu wyłącznie autobusów zeroemisyjnych. Jednocześnie samorządy liczące powyżej 50 tysięcy mieszkańców, które obecnie muszą korzystać z pojazdów zero- i niskoemisyjnych, zostaną zwolnione z tego obowiązku na mocy nowych przepisów.

Piotr Brzyski / Kancelaria Premiera

Kielce zakupiły elektryczne autobusy

Najnowsze artykuły