Niemiecki urząd statystyczny Destatis podaje, że co piąta firma w Niemczech korzysta z technologii sztucznej inteligencji (AI).
W porównaniu z 2023 rokiem zastosowanie sztucznej inteligencji wzrosło o 8 procent. Szczególnie aktywne są tu duże niemieckie firmy zatrudniające 250 i więcej pracowników. W tej grupie już prawie co druga firma sięga po zastosowania AI. Zakłady średniej wielkości korzystają z tej technologii w 28 procentach. W przypadku małych firm zatrudniających od 10 do 49 pracowników korzystają znacznie rzadziej ze sztucznej inteligencji.
Nie mniejsze zainteresowanie niemieckich firm budzą technologie analizy języka pisanego lub eksploracji tekstów. Tym interesuje się już połowa firm w Niemczech. Technologie rozpoznawania mowy oraz technologie generowania języka to kolejne zastosowania, które są popularne w niemieckiej gospodarce. Wykorzystywana są one w działach marketingu lub sprzedaży, w procesach produkcyjnych lub usługowych, do organizacji procesów administracji lub zarządzania przedsiębiorstwem oraz do księgowości, controllingu czy zarządzania finansami.
Systemy sztucznej inteligencji są w stanie dostosować swoje działania poprzez analizę danych.
Aleksandra Fedorska