Według analizy ekonomicznej przeprowadzonej przez EY (Ernst & Young) zysk operacyjny niemieckich koncernów samochodowych w trzecim kwartale tego roku spadł o prawie 50 procent do 7,1 miliarda euro w porównaniu z tym samym kwartałem ubiegłego roku.
Największym problemem niemieckich koncernów Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW są wysokie koszty produkcji oraz niekorzystne zmiany na chińskim rynku, gdzie chińscy producenci radzą sobie coraz lepiej.
— Spadki sprzedaży niemieckich samochodów w Chinach wyniósł w trzecim kwartale 2024 roku 17 procent i był nieco niższy od średniej dla wszystkich producentów. W tym okresie prawie co trzeci pojazd był nadal sprzedawany w Chinach. W 2020 roku było to jeszcze prawie 40 procent. – podaje niemiecka telewizja informacyjna N-TV.
Udział niemieckiego kapitału w europejskich inwestycjach w Chinach wzrósł w ciągu ostatnich dwóch i pół roku do poziomu 65 procent. Pięciu największych inwestorów pochodziło z Niemiec. I tu przede wszystkim producenci samochodów Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW.
Aleksandra Fedorska
Jak niemiecka Chadecja zamierza uratować niemiecki przemysł samochodowy