InfrastrukturaKolejeWszystko

Wyższy komfort podróży na trasie Poznań Wschód – Wągrowiec

Nowe przystanki i perony, czytelne oznakowanie i system dynamicznej informacji pasażerskiej, infrastruktura dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności oraz szybsza, bardziej komfortowa i bezpieczniejsza podróż koleją – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły modernizację linii kolejowej nr 356 na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec. Skorzystają na tym nie tylko pasażerowie i przewoźnicy, ale również kierowcy.

Dzięki inwestycji metamorfozę przeszła m.in. stacja Wągrowiec. Już od września podróżni będą mogli korzystać z wygodniejszych, 200-metrowych peronów wyposażonych w wiaty z ławkami, czytelne oznakowanie, jasne oświetlenie oraz zegary. System dynamicznej informacji umożliwi stały dostęp do aktualnego rozkładu jazdy pociągów. PLK zadbała także o potrzeby osób o ograniczonej mobilności. Zmodernizowano przejście podziemne pod torami, zaś windy oraz pochylnie pozwalają na swobodne przemieszczanie się między peronami. W celu podniesienia standardów technicznych linii dokonano wymiany pięciu rozjazdów oraz torów w obrębie stacji Wągrowiec.

Pasażerowie zyskali większy komfort podróży dzięki budowie dodatkowych przystanków oraz peronów. W ramach modernizacji w miejscowościach Przebędowo i Łopuchowo Osiedle powstały przystanki kolejowe, a w ich obrębie funkcjonalne perony z pełnym wyposażeniem tj. wiatami, ławkami, oświetleniem, tablicami informacyjnymi oraz pochylniami. W miejscowościach Koziegłowy, Owińska, Murowana Goślina, Łopuchowo, Sława Wielkopolska, Skoki oraz Roszkowo zamontowano samoczynną sygnalizację przejazdową, co znacznie poprawi bezpieczeństwo podróżnych i kierowców.

Linia kolejowa nr 356 o długości 127,8 km łączy stację Poznań Główny ze stacją Bydgoszcz Główna. Jest popularna i chętnie wykorzystywana przez mieszkańców Wielkopolski w codziennych dojazdach  do szkół, uczelni i pracy oraz w czasie weekendów. Pierwszy etap modernizacji prowadzony był na odcinku Poznań Wschód – Wągrowiec o dł. 52 km. Podróż między tymi stacjami skróciła się o pół godziny, a pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h.

Całkowita wartość projektu wyniosła 26 732 785,00 zł. Kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to 20 851 572,30 zł. 

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S. A.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X