Proces zwiększania przepustowości terminalu skroplonego gazu ziemnego (LNG) na chorwackiej wyspie Krk wkroczył w nową fazę. Zakończono inspekcję modułu regazyfikacyjnego w stoczni Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering w Szanghaju, co stanowi kluczowy etap pierwszej fazy projektu.
Planowane jest zainstalowanie dodatkowego modułu regazyfikacyjnego o wydajności 250 000 m³/h oraz jego integracja z istniejącym modułem na jednostce FSRU (Floating Storage Regasification Unit) LNG Croatia. Prace instalacyjne zaplanowano na lato tego roku. Przedstawiciele LNG Croatia, Dario Ferenčaba i Marko Grbić, uczestniczyli w inspekcji modułu, który wkrótce będzie gotowy do dostarczenia. Operator terminalu oczekuje, że rozbudowa przyczyni się do wzmocnienia bezpieczeństwa energetycznego na poziomie krajowym i regionalnym.
Obecnie pływający terminal LNG posiada roczną przepustowość 2,9 miliarda metrów sześciennych (bcm) i składa się z 280-metrowej jednostki FSRU oraz części lądowej terminalu. FSRU jest wyposażony w cztery zbiorniki magazynowe LNG o łącznej pojemności 140 206 metrów sześciennych, trzy moduły regazyfikacyjne oraz elektrownię zapewniającą energię do obsługi terminalu.
Terminal działa od 2021 roku i we wrześniu 2024 roku przyjął swoją setną dostawę LNG. Od tego czasu dostarczono dodatkowe 10 ładunków, a 16 stycznia 2025 roku terminal odebrał 110. dostawę na pokładzie gazowca British Achiever.
offshore energy / BiznesAlert.pl