Media

Prawdziwa awaria sztucznej inteligencji

Grafika: (h)rob

W czwartek po południu przestała działać jedna z popularniejszych aplikacji AI – Chat GPT. Wykryto znaczą liczbę błędów – poinformowały światowe media.

O godz. 13.00 polskiego czasu Zepsuł się serwis działający na bazie sztucznej inteligencji (AI). Być może miliony osób używających wówczas aplikacji w pracy nie mogły dokończyć projektów.

Awaria

Podczas awarii nadal działały strony internetowe firmy Open AI, która odpowiada za Chat GPT. Aplikację wykorzystuje się m.in. do pisania tekstów, wykonywania grafik na podstawie zdjęć oraz obsługi stron internetowych i profili społecznościowych.

Chat GPT ruszył w listopadzie 2022 roku. Serwis zyskiwał popularność w olbrzymim tempie, bo już po 9 tygodniach liczba użytkowników aplikacji wyniosła ponad 100 milionów osób. Teraz Chat GPT ma 200 milionów abonentów. Serwis ma wersję komercyjną.

Przepastne archiwa

Sukcesu aplikacji eksperci upatrują w olbrzymich zasobach Chat GPT. Dzięki archiwum ta sztuczna inteligencja może na przykład odpowiadać na skomplikowane pytania i dokonywać złożonych analiz. Coraz częściej z usług Open AI korzystają też firmy.

Nie wiadomo, jaki wpływ będzie miała czwartkowa awaria Chat GPT na popularność aplikacji. Wcześniej również były kłopoty z serwisem, ale dosyć szybko udawało się usuwać błędy. Nie potwierdzono oficjalnie informacji o wpływie przerw w funkcjonowaniu serwisu na jakość późniejszych usług Chat GPT.

hub/ X/ Chat GPT/ Open AI/

 


Powiązane artykuły

Microsoft Authenticator rezygnuje z przechowywania haseł. Jest czas do lipca 

Microsoft ogłosił istotną zmianę w funkcjonowaniu aplikacji Authenticator, z której korzysta ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Już od...

Chorwatka Maja Sever prezesem Europejskiej Federacji Dziennikarzy (EFJ); czy media na Starym Kontynencie skręcają ostro w lewo?

W Budapeszcie podczas Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Federacji Dziennikarzy na szefową tej organizacji wybrano chorwacką dziennikarkę telewizyjną Maję Sever. Została szefową...

Meta rewolucjonizuje rynek reklamy. Wykorzysta AI

Do końca 2026 roku reklamy na Facebooku i Instagramie mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś. Meta – właściciel największych platform...

Udostępnij:

Facebook X X X