icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chińskie samochody szturmują polski rynek. Rekordowy wzrost rejestracji

Chińskie marki motoryzacyjne notują w Polsce spektakularny wzrost popularności. W styczniu 2025 roku liczba rejestracji nowych samochodów z Państwa Środka wzrosła o imponujące 1008 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, osiągając niemal 2,1 tysiąc sztuk. To historyczny rekord, który zapewnił chińskim producentom 4,7 procent udziału w polskim rynku motoryzacyjnym w tym miesiącu — informuje Puls Biznesu.

Wzrost ten jest szczególnie zaskakujący, biorąc pod uwagę, że większość chińskich marek działa na polskim rynku od zaledwie kilku lat. Jak zauważa dziennik, ich dynamiczny rozwój oraz sprzedaż przewyższają wyniki wielu producentów obecnych w Polsce od dekad, którzy dysponują rozbudowaną siecią serwisową i ugruntowaną pozycją na rynku.

Największym sukcesem wśród chińskich marek może pochwalić się MG. W styczniu 2025 roku zarejestrowano aż 985 samochodów tej marki, co przewyższa wyniki takich gigantów jak Fiat (655 rejestracji), Citroen (696), Suzuki (722) czy Opel (709). Dane pokazują, że chińskie marki zaczynają skutecznie konkurować z uznanymi europejskimi producentami.

Rekordowy rok 2024

Rok 2024 również był przełomowy dla chińskich producentów. W Polsce zarejestrowano wówczas niespełna 10,7 tysiąc samochodów chińskich marek, co dało im 1,9 procent udziału w rynku. Dla porównania, w 2023 roku liczba ta wyniosła zaledwie 163 sztuki. Tak dynamiczny wzrost wskazuje na rosnące zainteresowanie Polaków chińskimi pojazdami, które coraz częściej postrzegane są jako atrakcyjna alternatywa dla europejskich i japońskich marek.

Nowa era na polskim rynku motoryzacyjnym?

Jak zauważa “Puls Biznesu”, chińskie marki nie tylko zdobywają rynek, ale także zmieniają jego strukturę.

– Imponować może również fakt, że chińskie marki i modele już dziś sprzedają się w Polsce lepiej niż auta producentów obecnych w Polsce od dekad oraz tych, którzy mają nie tylko ugruntowaną pozycję, ale też doskonale rozbudowaną sieć serwisową czy obsługę posprzedażną — ocenia dziennik.

Wszystko wskazuje na to, że chińskie samochody nie zamierzają zwalniać tempa. Ich dynamiczny rozwój oraz rosnąca popularność wśród polskich kierowców mogą wkrótce jeszcze bardziej zmienić układ sił na rynku motoryzacyjnym w Polsce.

Puls Biznesu / Business Insider / Biznes Alert

Niemcy w styczniu kupowali więcej elektryków, ale zrezygnowali z Tesli

 

Chińskie marki motoryzacyjne notują w Polsce spektakularny wzrost popularności. W styczniu 2025 roku liczba rejestracji nowych samochodów z Państwa Środka wzrosła o imponujące 1008 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, osiągając niemal 2,1 tysiąc sztuk. To historyczny rekord, który zapewnił chińskim producentom 4,7 procent udziału w polskim rynku motoryzacyjnym w tym miesiącu — informuje Puls Biznesu.

Wzrost ten jest szczególnie zaskakujący, biorąc pod uwagę, że większość chińskich marek działa na polskim rynku od zaledwie kilku lat. Jak zauważa dziennik, ich dynamiczny rozwój oraz sprzedaż przewyższają wyniki wielu producentów obecnych w Polsce od dekad, którzy dysponują rozbudowaną siecią serwisową i ugruntowaną pozycją na rynku.

Największym sukcesem wśród chińskich marek może pochwalić się MG. W styczniu 2025 roku zarejestrowano aż 985 samochodów tej marki, co przewyższa wyniki takich gigantów jak Fiat (655 rejestracji), Citroen (696), Suzuki (722) czy Opel (709). Dane pokazują, że chińskie marki zaczynają skutecznie konkurować z uznanymi europejskimi producentami.

Rekordowy rok 2024

Rok 2024 również był przełomowy dla chińskich producentów. W Polsce zarejestrowano wówczas niespełna 10,7 tysiąc samochodów chińskich marek, co dało im 1,9 procent udziału w rynku. Dla porównania, w 2023 roku liczba ta wyniosła zaledwie 163 sztuki. Tak dynamiczny wzrost wskazuje na rosnące zainteresowanie Polaków chińskimi pojazdami, które coraz częściej postrzegane są jako atrakcyjna alternatywa dla europejskich i japońskich marek.

Nowa era na polskim rynku motoryzacyjnym?

Jak zauważa “Puls Biznesu”, chińskie marki nie tylko zdobywają rynek, ale także zmieniają jego strukturę.

– Imponować może również fakt, że chińskie marki i modele już dziś sprzedają się w Polsce lepiej niż auta producentów obecnych w Polsce od dekad oraz tych, którzy mają nie tylko ugruntowaną pozycję, ale też doskonale rozbudowaną sieć serwisową czy obsługę posprzedażną — ocenia dziennik.

Wszystko wskazuje na to, że chińskie samochody nie zamierzają zwalniać tempa. Ich dynamiczny rozwój oraz rosnąca popularność wśród polskich kierowców mogą wkrótce jeszcze bardziej zmienić układ sił na rynku motoryzacyjnym w Polsce.

Puls Biznesu / Business Insider / Biznes Alert

Niemcy w styczniu kupowali więcej elektryków, ale zrezygnowali z Tesli

 

Najnowsze artykuły