icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Koleje bawarskie rezygnują z wodoru

Bawarskie Ministerstwo Transportu na konferencji prasowej w Augsburgu z udziałem starostów i burmistrzów powiatów Szwabii oraz przedsiębiorstw kolejowych ogłosiło, że zamierza inwestować w elektryfikacje infrastruktury kolejowej Bawarii oraz w pociągi zasilane przez akumulatory. To oznacza odejście od napędu wodorowego.

Bawarska kolej przez ponad dwa miesiące testowała wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym.

— Technologia wodorowa została odrzucona, nie będzie już stosowana – powiedział Przewodnicząca Związku Miast Bawarii i burmistrz Kaufbeuren Stefan Bosse (CSU).

W Bawarii łączna długość sieci kolejowej wynosi około 6 500 kilometrów. Około 50 procent z nich jest już zelektryfikowana. Ogólnokrajowy wskaźnik elektryfikacji połączeń kolejowych w Niemczech wynosi około 61 procent. Dla porównania w Polsce  Polsce wskaźnik ten wynosi około 62,9 procent.

Bayerischer Rundfunk / Aleksandra Fedorska

Szwajcarska kolej chce korzystać z OZE i sprzedawać prąd z atomu

Bawarskie Ministerstwo Transportu na konferencji prasowej w Augsburgu z udziałem starostów i burmistrzów powiatów Szwabii oraz przedsiębiorstw kolejowych ogłosiło, że zamierza inwestować w elektryfikacje infrastruktury kolejowej Bawarii oraz w pociągi zasilane przez akumulatory. To oznacza odejście od napędu wodorowego.

Bawarska kolej przez ponad dwa miesiące testowała wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym.

— Technologia wodorowa została odrzucona, nie będzie już stosowana – powiedział Przewodnicząca Związku Miast Bawarii i burmistrz Kaufbeuren Stefan Bosse (CSU).

W Bawarii łączna długość sieci kolejowej wynosi około 6 500 kilometrów. Około 50 procent z nich jest już zelektryfikowana. Ogólnokrajowy wskaźnik elektryfikacji połączeń kolejowych w Niemczech wynosi około 61 procent. Dla porównania w Polsce  Polsce wskaźnik ten wynosi około 62,9 procent.

Bayerischer Rundfunk / Aleksandra Fedorska

Szwajcarska kolej chce korzystać z OZE i sprzedawać prąd z atomu

Najnowsze artykuły