Energetyka

Koleje bawarskie rezygnują z wodoru

Pociąg wodorowy Alstom. Fot. Alstom

Pociąg wodorowy Alstom. Fot. Alstom

Bawarskie Ministerstwo Transportu na konferencji prasowej w Augsburgu z udziałem starostów i burmistrzów powiatów Szwabii oraz przedsiębiorstw kolejowych ogłosiło, że zamierza inwestować w elektryfikacje infrastruktury kolejowej Bawarii oraz w pociągi zasilane przez akumulatory. To oznacza odejście od napędu wodorowego.

Bawarska kolej przez ponad dwa miesiące testowała wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym.

— Technologia wodorowa została odrzucona, nie będzie już stosowana – powiedział Przewodnicząca Związku Miast Bawarii i burmistrz Kaufbeuren Stefan Bosse (CSU).

W Bawarii łączna długość sieci kolejowej wynosi około 6 500 kilometrów. Około 50 procent z nich jest już zelektryfikowana. Ogólnokrajowy wskaźnik elektryfikacji połączeń kolejowych w Niemczech wynosi około 61 procent. Dla porównania w Polsce  Polsce wskaźnik ten wynosi około 62,9 procent.

Bayerischer Rundfunk / Aleksandra Fedorska

Szwajcarska kolej chce korzystać z OZE i sprzedawać prąd z atomu


Powiązane artykuły

Orlen oferuje 25 procent rabatu na ładowanie elektryka

Koncern poinformował o promocji, jaką uruchomił dla użytkowników aplikacji Orlen Charge. Przez najbliższe dwa miesiące będą mogli skorzystać z rabatu...
Fabryka engie services, zdjęcie ilustracyjne, foto: goodonepr.prowly.com

Dekarbonizacja: przemysł obniża emisje i koszty

Rosnące zapotrzebowanie na energię w przemyśle i wysokie ceny uprawnień do emisji CO₂ stawiają przed polskimi firmami pilne wyzwania dekarbonizacji....
OZE, foto: orlen

Orlen pozyskał 2,5 mld zł na zieloną transformację

Grupa Orlen zakończyła sukcesem emisję zielonych euroobligacji o wartości 600 mln euro (ponad 2,5 mld zł). Spółka przeznaczy środki na...

Udostępnij:

Facebook X X X