Najważniejsze informacje dla biznesu

Ministerstwo klimatu przed wakacjami zaproponuje zmiany w programie dopłat do elektryków

– Na pewno chcemy rozszerzyć (dopłaty-) na trochę większe pojazdy – powiedział wiceminister, pytany o kierunek możliwych zmian w programie. Uściślił, że chodzi np. o małe busy do przewozu osób czy małe auta dostawcze. „Zmiany chcemy zaproponować przed wakacjami, bo czas leci” – dodał.

Przed wakacjami MKiŚ zaproponuje zmiany w programie dopłat do zakupu aut elektrycznych NaszEauto tak, by rozszerzyć dopłaty na większe pojazdy – poinformował wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

– Tempo wykorzystania programu jest dobre, lepsze niż w przypadku poprzedniego programu (Mój elektryk-PAP) i spodziewamy się, że jeszcze przyspieszy. Jednak alokacja jest duża, więc będziemy proponować modyfikacje – powiedział Bolesta.

10 marca MKiŚ oraz NFOŚiGW poinformowali, że w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania programu dopłat do zakupu aut elektrycznych NaszEauto napłynęły 1322 wnioski o wartości ponad 39 milionów złotych. Budżet całego programu to 1,6 miliarda złotych z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zgodnie z zasadami KPO powinien być wykorzystany do końca sierpnia 2026 roku.

Najpierw potrzebna jest modyfikacja KPO

Pytany, w jaki sposób może być przeprowadzona zmiana w programie, wyjaśnił, że najpierw musi zostać zmodyfikowane KPO, a wtedy zmiana programu po polskiej stronie nastąpi szybko. Sam program NaszEauto jest efektem wynegocjowanej z KE poprzedniej rewizji KPO – dopłaty do zakupu e-aut zastąpiły poprzedni tzw. kamień milowy KPO, czyli wdrożenie w Polsce podatku od aut spalinowych.

Program dofinansowania zakupu osobowych samochodów elektrycznych NaszEauto ruszył 3 lutego. Maksymalna dopłata do zakupu lub leasingu e-auta wynosi 40 tysięcy złotych.

O dotacje do zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego mogą starać się osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie do wsparcia kwalifikują się wyłącznie nowe samochody elektryczne kategorii M1, wcześniej niezarejestrowane, których cena nie przekracza 225 tysięcy złotych netto.

PAP / Biznes Alert

Rząd zamierza do końca miesiąca przyjąć uchwałę przekierowującą środki z KPO na obronność

– Na pewno chcemy rozszerzyć (dopłaty-) na trochę większe pojazdy – powiedział wiceminister, pytany o kierunek możliwych zmian w programie. Uściślił, że chodzi np. o małe busy do przewozu osób czy małe auta dostawcze. „Zmiany chcemy zaproponować przed wakacjami, bo czas leci” – dodał.

Przed wakacjami MKiŚ zaproponuje zmiany w programie dopłat do zakupu aut elektrycznych NaszEauto tak, by rozszerzyć dopłaty na większe pojazdy – poinformował wiceminister klimatu i środowiska Krzysztof Bolesta.

– Tempo wykorzystania programu jest dobre, lepsze niż w przypadku poprzedniego programu (Mój elektryk-PAP) i spodziewamy się, że jeszcze przyspieszy. Jednak alokacja jest duża, więc będziemy proponować modyfikacje – powiedział Bolesta.

10 marca MKiŚ oraz NFOŚiGW poinformowali, że w ciągu pierwszego miesiąca funkcjonowania programu dopłat do zakupu aut elektrycznych NaszEauto napłynęły 1322 wnioski o wartości ponad 39 milionów złotych. Budżet całego programu to 1,6 miliarda złotych z Krajowego Planu Odbudowy (KPO), który zgodnie z zasadami KPO powinien być wykorzystany do końca sierpnia 2026 roku.

Najpierw potrzebna jest modyfikacja KPO

Pytany, w jaki sposób może być przeprowadzona zmiana w programie, wyjaśnił, że najpierw musi zostać zmodyfikowane KPO, a wtedy zmiana programu po polskiej stronie nastąpi szybko. Sam program NaszEauto jest efektem wynegocjowanej z KE poprzedniej rewizji KPO – dopłaty do zakupu e-aut zastąpiły poprzedni tzw. kamień milowy KPO, czyli wdrożenie w Polsce podatku od aut spalinowych.

Program dofinansowania zakupu osobowych samochodów elektrycznych NaszEauto ruszył 3 lutego. Maksymalna dopłata do zakupu lub leasingu e-auta wynosi 40 tysięcy złotych.

O dotacje do zakupu, leasingu, wynajmu długoterminowego mogą starać się osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą. Obecnie do wsparcia kwalifikują się wyłącznie nowe samochody elektryczne kategorii M1, wcześniej niezarejestrowane, których cena nie przekracza 225 tysięcy złotych netto.

PAP / Biznes Alert

Rząd zamierza do końca miesiąca przyjąć uchwałę przekierowującą środki z KPO na obronność

Najnowsze artykuły