icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKN Orlen popiera budowę rurociągu z Możejek do Kłajpedy

(Rzeczpospolita/CIRE)

Jak poinformowała „Rzeczpospolita”, PKN Orlen pozytywnie ocenia deklaracje litewskiego ministra energetyki dotyczące chęci połączenia rurociągiem rafinerii w Możejkach z terminalem morskim w Kłajpedzie.

– Budowa rurociągu produktowego, która efektywnie może wpłynąć na obniżenie stawek za transport gotowych produktów do terminalu w Kłajpedzie, jest jedną z możliwych opcji. Wspieramy więc realizację tego projektu – Orlen Lietuva byłaby gotowa skorzystać z takiej infrastruktury w przypadku realizacji inwestycji przez stronę litewską – poinformowało biuro prasowe PKN Orlen.

Jak wynika z przedstawionych w gazecie wyliczeń Tomasza Kasowicza, analityka DM BZ WBK budowa rurociągu ograniczyłaby koszty logistyki produktów gotowych koncernu o 9 dolarów na tonie (1 USD na baryłce), co pozwoliłoby na oszczędności rzędu 150 – 200 mln zł rocznie.

– Budowa rurociągu z Możejek do Kłajpedy powinna obniżyć koszty funkcjonowania litewskiej rafinerii, ale nie w taki sposób, aby jej rentowność istotnie poprawić. Kluczowe znaczenie mają marże uzyskiwane na sprzedaży benzyn, które nie są zależne od działań płockiego koncernu – uważa z kolei cytowany przez dziennik Krzysztof Pado, analityk DM BDM.

(Rzeczpospolita/CIRE)

Jak poinformowała „Rzeczpospolita”, PKN Orlen pozytywnie ocenia deklaracje litewskiego ministra energetyki dotyczące chęci połączenia rurociągiem rafinerii w Możejkach z terminalem morskim w Kłajpedzie.

– Budowa rurociągu produktowego, która efektywnie może wpłynąć na obniżenie stawek za transport gotowych produktów do terminalu w Kłajpedzie, jest jedną z możliwych opcji. Wspieramy więc realizację tego projektu – Orlen Lietuva byłaby gotowa skorzystać z takiej infrastruktury w przypadku realizacji inwestycji przez stronę litewską – poinformowało biuro prasowe PKN Orlen.

Jak wynika z przedstawionych w gazecie wyliczeń Tomasza Kasowicza, analityka DM BZ WBK budowa rurociągu ograniczyłaby koszty logistyki produktów gotowych koncernu o 9 dolarów na tonie (1 USD na baryłce), co pozwoliłoby na oszczędności rzędu 150 – 200 mln zł rocznie.

– Budowa rurociągu z Możejek do Kłajpedy powinna obniżyć koszty funkcjonowania litewskiej rafinerii, ale nie w taki sposób, aby jej rentowność istotnie poprawić. Kluczowe znaczenie mają marże uzyskiwane na sprzedaży benzyn, które nie są zależne od działań płockiego koncernu – uważa z kolei cytowany przez dziennik Krzysztof Pado, analityk DM BDM.

Najnowsze artykuły