icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKP Cargo rozszerza współpracę z gigantem kontenerowym Maersk

Grupa PKP Cargo zdobyła kolejne zlecenia od Maersk Line, globalnego operatora kontenerowego. Polski operator przewozi kontenery między polskimi portami a terminalem w Warszawie, składuje je i dostarcza samochodami ciężarowymi do miejsca przeznaczenia. Jest to rozszerzenie dotychczasowej współpracy, w ramach której Grupa PKP Cargo wykonuje dla Maersk Line regularne połączenia intermodalne z polskich portów na zachód i południe Polski.

Regularna współpraca Grupy PKP Cargo z Maersk Line rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Kontenery Maersk są przewożone z trójmiejskich portów do Kątów Wrocławskich (2-3 razy tygodniowo) i Sławkowa (3-4 razy tygodniowo).

Od połowy sierpnia Grupa PKP Cargo i Maersk Line rozszerzyły współpracę, uruchamiając przewozy kontenerów w ramach tzw. pociągu operatorskiego kursującego w obu kierunkach pomiędzy Gdańskiem i Warszawą.

– Pociągi operatorskie to nowoczesny produkt dający naszym klientom nie tylko wysoką jakość usług, ale także niezbędny w logistyce element regularności i powtarzalności. To znakomita podstawa do budowy długotrwałych relacji z tak ważnymi dla nas partnerami jak Maersk. Na tym przykładzie widać wyraźnie, że Grupa PKP CARGO może świadczyć szeroki zakres usług logistycznych, wliczając w to magazynowanie kontenerów czy obsługę tzw. ostatniej mili – mówi Jacek Neska Członek Zarządu PKP Cargo ds. Handlowych.

Grupa PKP Cargo realizuje nową usługę dla Maersk Line w systemie „port to door”. W praktyce oznacza to połączenie transportu kolejowego z samochodowym. Grupa PKP Cargo odbiera kontener z portu, przewozi go pociągiem do terminala, a następnie przeładowuje na samochód i o wskazanej godzinie dostarcza do klienta. Analogiczne rozwiązanie jest stosowane w odwrotnym kierunku, od klienta do portu.

– Nowy kontrakt z Maersk Line wykracza poza przewóz kontenerów koleją. Klient zamawia w Grupie PKP CARGO organizację całego przewozu od portu do miejsca docelowego na konkretną godzinę, nie martwiąc się o szczegóły. Żeby wykonać to zadanie łączymy transport kolejowy z samochodowym. To kierunek, w którym Grupa PKP Cargo będzie się rozwijać – mówi Szymon Mikołajczak, Członek Zarządu Cargospedu, odpowiedzialny za rozwój oferty intermodalnej i pozyskiwanie nowych kontraktów.

PKP Cargo jako lider przewozów intermodalnych w Polsce z 50-proc. udziałem w rynku, inwestuje zarówno w infrastrukturę przeładunkową, jak i tabor. W ostatnich miesiącach spółka odebrała nowoczesne platformy intermodalne do transportu kontenerów oraz ogłosiła przetarg na zakup lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 56 proc. w ujęciu pracy przewozowej (I półrocze 2015). Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP CARGO jest również spedytorem oraz operatorem terminali i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego.

Źródło: PKP Cargo

Grupa PKP Cargo zdobyła kolejne zlecenia od Maersk Line, globalnego operatora kontenerowego. Polski operator przewozi kontenery między polskimi portami a terminalem w Warszawie, składuje je i dostarcza samochodami ciężarowymi do miejsca przeznaczenia. Jest to rozszerzenie dotychczasowej współpracy, w ramach której Grupa PKP Cargo wykonuje dla Maersk Line regularne połączenia intermodalne z polskich portów na zachód i południe Polski.

Regularna współpraca Grupy PKP Cargo z Maersk Line rozpoczęła się w styczniu 2015 roku. Kontenery Maersk są przewożone z trójmiejskich portów do Kątów Wrocławskich (2-3 razy tygodniowo) i Sławkowa (3-4 razy tygodniowo).

Od połowy sierpnia Grupa PKP Cargo i Maersk Line rozszerzyły współpracę, uruchamiając przewozy kontenerów w ramach tzw. pociągu operatorskiego kursującego w obu kierunkach pomiędzy Gdańskiem i Warszawą.

– Pociągi operatorskie to nowoczesny produkt dający naszym klientom nie tylko wysoką jakość usług, ale także niezbędny w logistyce element regularności i powtarzalności. To znakomita podstawa do budowy długotrwałych relacji z tak ważnymi dla nas partnerami jak Maersk. Na tym przykładzie widać wyraźnie, że Grupa PKP CARGO może świadczyć szeroki zakres usług logistycznych, wliczając w to magazynowanie kontenerów czy obsługę tzw. ostatniej mili – mówi Jacek Neska Członek Zarządu PKP Cargo ds. Handlowych.

Grupa PKP Cargo realizuje nową usługę dla Maersk Line w systemie „port to door”. W praktyce oznacza to połączenie transportu kolejowego z samochodowym. Grupa PKP Cargo odbiera kontener z portu, przewozi go pociągiem do terminala, a następnie przeładowuje na samochód i o wskazanej godzinie dostarcza do klienta. Analogiczne rozwiązanie jest stosowane w odwrotnym kierunku, od klienta do portu.

– Nowy kontrakt z Maersk Line wykracza poza przewóz kontenerów koleją. Klient zamawia w Grupie PKP CARGO organizację całego przewozu od portu do miejsca docelowego na konkretną godzinę, nie martwiąc się o szczegóły. Żeby wykonać to zadanie łączymy transport kolejowy z samochodowym. To kierunek, w którym Grupa PKP Cargo będzie się rozwijać – mówi Szymon Mikołajczak, Członek Zarządu Cargospedu, odpowiedzialny za rozwój oferty intermodalnej i pozyskiwanie nowych kontraktów.

PKP Cargo jako lider przewozów intermodalnych w Polsce z 50-proc. udziałem w rynku, inwestuje zarówno w infrastrukturę przeładunkową, jak i tabor. W ostatnich miesiącach spółka odebrała nowoczesne platformy intermodalne do transportu kontenerów oraz ogłosiła przetarg na zakup lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń transgranicznych.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 56 proc. w ujęciu pracy przewozowej (I półrocze 2015). Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP CARGO jest również spedytorem oraz operatorem terminali i bocznic. Zajmuje się też naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego.

Źródło: PKP Cargo

Najnowsze artykuły