DrogiInfrastrukturaWszystko

Hirsch: Kryzys budowlany to efekt traktowania wykonawców jak wrogów

– Produkcja budowlana w Polsce w 2013 spadła o 9 procent. Tak głębokiej recesji nie mieliśmy w żadnej z branż od ponad 20 lat. Takie są efekty traktowania wykonawców autostrad i stadionów na Euro2012 jak wrogów państwa, z którymi nie można współpracować  – ocenia analityk Rafał Hirsch.

– Podział ryzyk przy budowie dróg, obciążający głównie wykonawców, spowodował, że już w 2011 przez drożejącą ropę, a przez to także np. asfalt najpierw zniknęła jakakolwiek rentowność budowy tych dróg, a w 2012 pojawiły się przez to problemy z płynnością. GDDKiA, popierana zresztą przez ministra Nowaka i premiera nie chciała w ogóle słyszeć o tym, żeby kontrakty zmienić na korzyść wykonawców, pomimo tego, że wszystkie drogi i tak były robione poniżej kosztorysów. W efekcie w połowie 2012 zbankrutowała największa polska grupa budowlana PBG, a parę miesięcy później o plajtę otarła się druga duża grupa, czyli Polimex – pisze.

– Swoją drogą to niesamowite, że minister Nowak zakończył karierę przez jakieś tam zegarki,a GDDKiA nadal traktuje generalnych wykonawców dróg jak zło konieczne – kończy Hirsch.

Źródło: TVN24BiS.pl


Powiązane artykuły

Będzie drożej o 40-42 procent. I nie tylko na drogach płatnych

Ciężarówki i autobusy zapłacą znacznie więcej za korzystanie z sieci dróg płatnych. Stawki za przejazd mają wzrosnąć o 40-42 proc....
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X