Bez kategorii

Wojtowicz: PGE podtrzymuje politykę dywidendową

– PGE podtrzymuje politykę dywidendową, która zależy od CAPEX i przewidywanego zadłużenia, ale może być ona poddawana analizom – poinformował wiceprezes Emil Wojtowicz.

“Podtrzymujemy naszą politykę dywidendową” – powiedział Wojtowicz dziennikarzom.

“W PGE obowiązuje polityka dywidendowa, która uzależnia dywidendę od kilku elementów, w tym capeksu i od przewidywanego zadłużenia. Może być zmieniana i pewnie będzie poddawana cyklicznej analizie” – dodał.

Pytany, czy w najbliższym czasie przewidywana jest jej aktualizacja, odpowiedział: “Nie ma terminu, w jakim będziemy to robić. Zależeć to będzie od tego, jak będzie zmieniał się rynek”.

“W ramach aktualnej polityki jest już element jej zmienności” – dodał.

Spółka w strategii podała, że w okresie 2016-2020 chce zredukować koszty o ok. 3,5 mld zł względem obecnych prognoz. Nakłady inwestycyjne wynieść mają około 34 mld zł.

“Poprzednia strategia miała zwymiarowaną EBITDA. Modele zewnętrzne i nasze wykazały, że te poziomy są nieosiągalne, widzimy efekt w postaci odpisów na majątku. W ramach aktualnej strategii nie podajemy prognoz” – powiedział Wojtowicz.

“Mówimy, jakie efekty oszczędnościowe chcemy osiągnąć” – dodał.

Obecna polityka dywidendowa PGE została przyjęta w sierpniu 2015 r. Zakłada, że zarząd spółki będzie rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy na poziomie 40-50 proc. skonsolidowanego zysku netto korygowanego o wielkość odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych.

Wypłata każdej dywidendy będzie uzależniona w szczególności od ogólnej wysokości zadłużenia spółki, spodziewanych nakładów kapitałowych i potencjalnych akwizycji.

Polska Agencja Prasowa


Powiązane artykuły

Belgia zostaje przy atomie

Belgijski parlament przegłosował 15 maja ustawę, która ma uchylić ustawę z 2003 roku, która  określała dokładny plan stopniowego wycofywania się...
Źródło: Freepik

Ministerstwo Cyfryzacji ostrzega przed fałszywymi reklamami z udziałem influencerów

Ministerstwo Cyfryzacji apeluje o szczególną ostrożność wobec reklam internetowych, w których wykorzystuje się wizerunek znanych osób – w tym polityków...
Komisja Europejska. Fot. Jędrzej Stachura

KE: Unijne standardy nie podlegają negocjacjom z USA

Unijne standardy, szczególnie te dotyczące żywności i zdrowia, są święte i nie będą przedmiotem rozmów ani z USA, ani z...

Udostępnij:

Facebook X X X