TAURON Obsługa Klienta otrzymał tytuł Lidera Informatyki w sektorze użyteczności publicznej za wzorowo przeprowadzoną centralizację systemów bilingowych dla klientów masowych – jedną z największych tego rodzaju operacji informatycznych w Europie.
Nagroda została przyznana podczas XX edycji konkursu „Lider Informatyki” pisma Computerworld, która podsumowuje realizację najbardziej dojrzałych wdrożeń ICT w polskich organizacjach. Ocenie podlegały m. in. złożoność przedsięwzięcia, wartość biznesowa, innowacyjność projektów i wydajność procesów. Liderami informatyki zostały organizacje, które w najpełniejszy sposób realizują te cele.
Wdrożenie centralnego systemu bilingowego było strategicznym krokiem Grupy TAURON w kierunku rozwoju oferty dostosowanej do ciągle zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów. I stanowi bazę do budowania trwałej przewagi konkurencyjnej zwłaszcza w zakresie obsługi i produktów – mówi Piotr Zawistowski, wiceprezes TAURON Polska Energia ds. Klienta i Handlu.
W ramach centralizacji systemów bilingowych dla klientów masowych w Grupie TAURON zmigrowano dane 4,4 mln klientów wraz z trzyletnią historią z 12 rozproszonych systemów źródłowych do centralnego systemu bilingowego AUMS EDO. Jego zakres funkcjonalny obejmuje wszystkie procesy związane z obsługą klienta, w tym m.in. umowy, rozliczenia, finanse, windykację, raportowanie oraz współpracę z elektronicznym Biurem Obsługi Klienta. Projekt trwał od sierpnia 2012 r. do maja 2015 r.
W wyniku zakończonej migracji bazy danych wszyscy klienci TAURONA tj. 5,4 mln, korzysta obecnie z jednolitego centralnego systemu bilingowego.
Źródło: Tauron