icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

DGP: Mgliste plany budowy chińskiej fabryki samochodów w Polsce

Dziennik Gazeta Prawna” podaje więcej informacji na planów budowy w Polsce przez Jiangxi Special Electric Motor fabryki samochodów elektrycznych.

W pierwszym etapie miałby być produkowany elektryczny bus marki Joylong, a docelowo siedmioosobowy samochód rodzinny z zasięgiem nawet 500 km na jednym ładowaniu. Gazeta zwraca jednak uwagę, że projekt jest w bardzo wstępnej fazie.

Jiangxi Special Electric Motor została założona w 1991 r. i ma siedzibę w Yichun. Jest notowana na giełdzie w Shenzen, zatrudnia ponad 4 tys. osób. W ubiegłym roku spółka miała osiągnąć przychody rzędu 2,3 mld zł, przy wyniku netto ponad 240 mln zł. Specjalizuje się przede wszystkim w produkcji silników elektrycznych wykorzystywanych m.in. w przemyśle metalurgicznym czy windach. Posiadając własną kopalnię litu firma produkuje także baterie litowo-jonowe oraz generatory turbin wiatrowych i siłowniki mechaniczne. W ubiegłym roku chińska firma kupiła 30 proc. udziałów w japońskiej spółce Oak specjalizującej się w rozwoju, produkcji i montażu baterii litowo-jonowych – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Gazeta przyznaje również, że motoryzacja nowa część działalności firmy. W 2015 r. za ponad 308 mln dol. Jiangxi przejęła większościowy pakiet akcji firmy Jiangsu Joylong Automobile, która produkuje busy, samochody dostawcze oraz pojazdy specjalne (m.in. karetki). Jednak samo Jiangsu Joylong nie ma również zbyt długiej historii na rynku motoryzacyjnym. Firma powstała w 2007 r. Produkcję uruchomiła w 2009 r. wykorzystując technologie francuskie i brytyjskie. Twierdzi, że produkuje do 50 tys. aut rocznie.
Oprócz Joylong, Jiangxi przejęła w ubiegłym roku niemieckiego producen’ta silników – firmę Weier.

Jiangxi rozpocznie w tym roku budowę fabryki samochodów elektrycznych w Gwangju w Korei Południowej, gdzie ma być produkowanych100 tys. pojazdów elektrycznych rocznie – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Dziennik Gazeta Prawna/CIRE.PL

Dziennik Gazeta Prawna” podaje więcej informacji na planów budowy w Polsce przez Jiangxi Special Electric Motor fabryki samochodów elektrycznych.

W pierwszym etapie miałby być produkowany elektryczny bus marki Joylong, a docelowo siedmioosobowy samochód rodzinny z zasięgiem nawet 500 km na jednym ładowaniu. Gazeta zwraca jednak uwagę, że projekt jest w bardzo wstępnej fazie.

Jiangxi Special Electric Motor została założona w 1991 r. i ma siedzibę w Yichun. Jest notowana na giełdzie w Shenzen, zatrudnia ponad 4 tys. osób. W ubiegłym roku spółka miała osiągnąć przychody rzędu 2,3 mld zł, przy wyniku netto ponad 240 mln zł. Specjalizuje się przede wszystkim w produkcji silników elektrycznych wykorzystywanych m.in. w przemyśle metalurgicznym czy windach. Posiadając własną kopalnię litu firma produkuje także baterie litowo-jonowe oraz generatory turbin wiatrowych i siłowniki mechaniczne. W ubiegłym roku chińska firma kupiła 30 proc. udziałów w japońskiej spółce Oak specjalizującej się w rozwoju, produkcji i montażu baterii litowo-jonowych – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Gazeta przyznaje również, że motoryzacja nowa część działalności firmy. W 2015 r. za ponad 308 mln dol. Jiangxi przejęła większościowy pakiet akcji firmy Jiangsu Joylong Automobile, która produkuje busy, samochody dostawcze oraz pojazdy specjalne (m.in. karetki). Jednak samo Jiangsu Joylong nie ma również zbyt długiej historii na rynku motoryzacyjnym. Firma powstała w 2007 r. Produkcję uruchomiła w 2009 r. wykorzystując technologie francuskie i brytyjskie. Twierdzi, że produkuje do 50 tys. aut rocznie.
Oprócz Joylong, Jiangxi przejęła w ubiegłym roku niemieckiego producen’ta silników – firmę Weier.

Jiangxi rozpocznie w tym roku budowę fabryki samochodów elektrycznych w Gwangju w Korei Południowej, gdzie ma być produkowanych100 tys. pojazdów elektrycznych rocznie – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”.

Dziennik Gazeta Prawna/CIRE.PL

Najnowsze artykuły