icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kuczewska-Łaska: Bilans dwóch lat rządów Jakuba Karnowskiego w PKP

– Niewątpliwym sukcesem prezesa Karnowskiego jest sprywatyzowanie PKP Cargo. Natomiast porażkę stanowi brak restrukturyzacji w Grupie PKP SA. Mam na myśli występujący w niej przerost zatrudnienia. Zwiększyło się ono za to w części administracyjnej tej spółki – ocenia w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Kuczewska-Łaska, b. prezes spółki Przewozy Regionalne.

W jej opinii występują też problemy z inwestycjami przeprowadzanymi przez PKP PLK.

– Chociaż nie obciążałabym tym prezesa Karnowskiego – mówi dalej Kuczewska-Łaska. – Niestety inwestycje się ślimaczą. Ale jest to jednak problem, leżący w gestii ministerstwa infrastruktury. I słabej koordynacji w naszym państwie działania poszczególnych resortów.

Zdaniem Kuczewskiej-Łaski to nie tylko kwestia, że PKP PLK nie nadążają z inwestycjami. W jej opinii występuje bowiem jednocześnie cały szereg przeszkód administracyjnych, które uniemożliwiają szybką realizację inwestycji. Ponadto podczas największych z nich zdarza się konieczność przeprowadzania bardzo dużych robót dodatkowych.

– Sytuację w PKP PLK pod tym względem porównałabym do GDDKiA – twierdzi Kuczewska-Łaska. – Konieczne decyzje się ślimaczą. One nie są podejmowane. Kolejne inwestycje stają.

– Prowadzić to będzie do dużych opóźnień nawet na takich sztandarowych inwestycjach, jak modernizacja linii z Warszawy do Gdańska – przewiduje Kuczewska-Łaska.

– Niewątpliwym sukcesem prezesa Karnowskiego jest sprywatyzowanie PKP Cargo. Natomiast porażkę stanowi brak restrukturyzacji w Grupie PKP SA. Mam na myśli występujący w niej przerost zatrudnienia. Zwiększyło się ono za to w części administracyjnej tej spółki – ocenia w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Kuczewska-Łaska, b. prezes spółki Przewozy Regionalne.

W jej opinii występują też problemy z inwestycjami przeprowadzanymi przez PKP PLK.

– Chociaż nie obciążałabym tym prezesa Karnowskiego – mówi dalej Kuczewska-Łaska. – Niestety inwestycje się ślimaczą. Ale jest to jednak problem, leżący w gestii ministerstwa infrastruktury. I słabej koordynacji w naszym państwie działania poszczególnych resortów.

Zdaniem Kuczewskiej-Łaski to nie tylko kwestia, że PKP PLK nie nadążają z inwestycjami. W jej opinii występuje bowiem jednocześnie cały szereg przeszkód administracyjnych, które uniemożliwiają szybką realizację inwestycji. Ponadto podczas największych z nich zdarza się konieczność przeprowadzania bardzo dużych robót dodatkowych.

– Sytuację w PKP PLK pod tym względem porównałabym do GDDKiA – twierdzi Kuczewska-Łaska. – Konieczne decyzje się ślimaczą. One nie są podejmowane. Kolejne inwestycje stają.

– Prowadzić to będzie do dużych opóźnień nawet na takich sztandarowych inwestycjach, jak modernizacja linii z Warszawy do Gdańska – przewiduje Kuczewska-Łaska.

Najnowsze artykuły