icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Arendarski: Brak branżowego „balastu” nie jest przeszkodą w kierowaniu PKP

– Efekty dwuletnich działań prezesa Karnowskiego i jego ekipy należy ocenić pozytywnie. Polska kolej jest instytucją wymagającą wielu reform i stanowczych decyzji – ocenia w wypowiedzi dla naszego portalu Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

W jego opinii sprzedaż Polskich Kolei Linowych (PKL), racjonalne gospodarowanie nieruchomościami – to tylko kilka przykładów, świadczących o tym, że obecny prezes PKP nie boi się trudnych decyzji i czyni konkretne kroki aby usprawnić działania kolejowych spółek.

– Dobrze wypadł ubiegłoroczny debiut giełdowy PKP Cargo – stwierdza dalej Arendarski. – Sprawnie przygotowana i przeprowadzona strategia prywatyzacji wzbudziła zaufanie inwestorów.

Co ważne, kierownictwo PKP udowodniło także skuteczność w kontaktach ze związkami zawodowymi, osiągając kompromis ze środowiskiem związkowym, które przy okazji każdej prywatyzacji jest dość trudnym partnerem w rozmowach.
– Pamiętam, że wraz z przejęciem kierownictwa PKP przez Jakuba Karnowskiego pojawiały się pytania, czy – nie będąc związany z biznesem kolejowym – podoła wyzwaniom związanym z zarządzaniem spółką – mówi dalej Arendarski.

– Rzeczywistość pokazała, że brak branżowego „balastu” wcale nie jest przeszkodą, wręcz przeciwnie – świeże spojrzenie, wzmocnione znajomością mechanizmów świata finansów, okazały się atutami przydatnymi w reformowaniu polskiej kolei – kończy prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

– Efekty dwuletnich działań prezesa Karnowskiego i jego ekipy należy ocenić pozytywnie. Polska kolej jest instytucją wymagającą wielu reform i stanowczych decyzji – ocenia w wypowiedzi dla naszego portalu Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

W jego opinii sprzedaż Polskich Kolei Linowych (PKL), racjonalne gospodarowanie nieruchomościami – to tylko kilka przykładów, świadczących o tym, że obecny prezes PKP nie boi się trudnych decyzji i czyni konkretne kroki aby usprawnić działania kolejowych spółek.

– Dobrze wypadł ubiegłoroczny debiut giełdowy PKP Cargo – stwierdza dalej Arendarski. – Sprawnie przygotowana i przeprowadzona strategia prywatyzacji wzbudziła zaufanie inwestorów.

Co ważne, kierownictwo PKP udowodniło także skuteczność w kontaktach ze związkami zawodowymi, osiągając kompromis ze środowiskiem związkowym, które przy okazji każdej prywatyzacji jest dość trudnym partnerem w rozmowach.
– Pamiętam, że wraz z przejęciem kierownictwa PKP przez Jakuba Karnowskiego pojawiały się pytania, czy – nie będąc związany z biznesem kolejowym – podoła wyzwaniom związanym z zarządzaniem spółką – mówi dalej Arendarski.

– Rzeczywistość pokazała, że brak branżowego „balastu” wcale nie jest przeszkodą, wręcz przeciwnie – świeże spojrzenie, wzmocnione znajomością mechanizmów świata finansów, okazały się atutami przydatnymi w reformowaniu polskiej kolei – kończy prezes Krajowej Izby Gospodarczej.

Najnowsze artykuły