icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kurtyka: Budowa sieci ładowania to klucz do rozwoju elektromobilności

Popularyzacja samochodów elektrycznych i rozbudowa sieci punktów do ładowania tego typu pojazdów – to główne założenia Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji podpisanego w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie.

Program ma pomóc w realizacji rządowego Planu Rozwoju Elektromobilności. Ma także zapewnić wymierne korzyści państwu oraz pozwolić sprostać wymogom klimatycznym stawianym przez UE, w tym wymogom zmniejszenia emisji CO2. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które mają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Podczas spotkania wiceminister resortu energii Michał Kurtyka powiedział, że najważniejszym wyzwaniem jest postawienie się po stronie użytkownika i zapewnienie mu stale rozwijającej się infrastruktury pozwalającej na obsługę pojazdów elektrycznych.-  Skupienie się na budowie sieci stacji ładujących, która stopniowo będzie się powiększać jest decydująca dla tempa rozprzestrzeniania się samochodów elektrycznych – podkreślił.

Według Ministerstwa Energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji do ładowania samochodów elektrycznych. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500 mln zł.

Podczas uroczystości podpisania Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji odbyło się też przekazanie pierwszej partii 20 samochodów elektrycznych Nissan Leaf, które wyjadą na ulice Warszawy w ramach taboru Electric Taxi, czyli nowego przewoźnika, korzystającego tylko z elektrycznych aut.

Polska Agencja Prasowa

Popularyzacja samochodów elektrycznych i rozbudowa sieci punktów do ładowania tego typu pojazdów – to główne założenia Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji podpisanego w Centrum Badawczym PAN w Jabłonnie.

Program ma pomóc w realizacji rządowego Planu Rozwoju Elektromobilności. Ma także zapewnić wymierne korzyści państwu oraz pozwolić sprostać wymogom klimatycznym stawianym przez UE, w tym wymogom zmniejszenia emisji CO2. Dzięki programowi powstanie m.in. gęstsza siatka punktów do ładowania akumulatorów, które mają pojawiać się nie tylko przy domach wielorodzinnych, lecz również na parkingach i przy budynkach użyteczności publicznej.

Podczas spotkania wiceminister resortu energii Michał Kurtyka powiedział, że najważniejszym wyzwaniem jest postawienie się po stronie użytkownika i zapewnienie mu stale rozwijającej się infrastruktury pozwalającej na obsługę pojazdów elektrycznych.-  Skupienie się na budowie sieci stacji ładujących, która stopniowo będzie się powiększać jest decydująca dla tempa rozprzestrzeniania się samochodów elektrycznych – podkreślił.

Według Ministerstwa Energii, obecnie w Polsce działa 305 stacji do ładowania samochodów elektrycznych. W 2020 r. ma być już ponad 6,5 tys. zwykłych stacji ładowania oraz ponad 300 stacji szybkiego ładowania. Wymaga to inwestycji o wartości nawet do 500 mln zł.

Podczas uroczystości podpisania Polskiego Programu Elektryfikacji Motoryzacji odbyło się też przekazanie pierwszej partii 20 samochodów elektrycznych Nissan Leaf, które wyjadą na ulice Warszawy w ramach taboru Electric Taxi, czyli nowego przewoźnika, korzystającego tylko z elektrycznych aut.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły