icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Alstom chce zbudować metro na Śląsku

Na XXIII Konferencji Naukowej „Pojazdy Szynowe 2018”, która odbyła się w dniach 22–25 maja na Politechnice Śląskiej, Alstom zaprezentował przełomowe technologie pozwalające sprostać potrzebom zarówno przewoźników, jak i pasażerów w Aglomeracji Śląskiej. Alstom wprowadza innowacje, dzięki którym systemy kolejowe stają się bardziej zintegrowane, bardziej efektywne i atrakcyjniejsze dla pasażerów.

Jednym z wielu omawianych przez Alstom rozwiązań jest system metra Axonis. Jest to system lekkiego metra „pod klucz” o przepustowości od 10 do 45 tys. pasażerów na godzinę w każdym z kierunków. Jest on łatwy do wprowadzenia do tkanki miejskiej, szybki w budowie i bezobsługowy – co pozwala na optymalizację kosztów budowy, eksploatacji i utrzymania. System opiera się na kolei konwencjonalnej (na stalowych kołach), która może poruszać się na wiaduktach, pod ziemią i w poziomie ulicy, przy minimalnym promieniu łuku 45 metrów i nachyleniu toru 6%, co ułatwia wprowadzenie systemu do zatłoczonej i silnie zurbanizowanej aglomeracji śląskiej.

Co więcej, zintegrowane podejście do systemu, w tym do realizacji obiektów budowlanych – zwłaszcza w przypadku wariantu przebiegającego na wiaduktach – pozwala na uruchomienie Axonis w ciągu 3–4 lat.

Zakład Alstom w Chorzowie posiada już rozległe doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska technologii i produktów, które znajdują odbiorców na całym świecie. Obecnie chorzowski zakład Alstom jest światowym centrum kompetencji wyspecjalizowanym w produkcji tramwajów, składów metra i pociągów regionalnych, jak również komponentów dla transportu miejskiego i podmiejskiego. Jest to jedyna fabryka w Polsce dysponująca halami przystosowanymi do produkcji pudeł z aluminium, stali i stali nierdzewnej.

Alstom w Polsce produkuje i eksportuje zaawansowane technologicznie produkty w ramach 19 projektów realizowanych w 10 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Australii. Do najważniejszych projektów, będących obecnie w fazie produkcji, należą najnowocześniejsze składy metra dla Rijadu i Dubaju.

– Jako spółka zatrudniająca ponad 1 600 osób, dysponująca wiodącymi w skali kraju kwalifikacjami w zakresie projektowania pojazdów szynowych, Alstom pragnie efektywnie wspierać rozwój polskiej sieci transportowej i wzbogacać ją swoją wiedzą i doświadczeniem, dostarczając zaawansowane i sprawdzone w eksploatacji produkty – powiedział Lesław Kuzaj, prezes Alstom w Polsce.

– Alstom z dumą dostarcza najbardziej zaawansowany technologicznie tabor dla sztandarowych projektów na całym świecie, takich jak sieci metra w Rijadzie i Dubaju. Polscy inżynierowie i fachowcy stworzyli produkty najwyższej jakości, które spotkały się z uznaniem klientów – powiedział Radosław Banach, dyrektor zarządzający Alstom Konstal.

– Modernizacja transportu publicznego na Śląsku jest ambitnym, a jednocześnie koniecznym zadaniem, którego z przyjemnością się podjęliśmy. Jesteśmy dumni, że w naszym regionie mamy takiego specjalistę w dziedzinie transportu jak Alstom, który realizuje najnowocześniejsze projekty na całym świecie – powiedział dr Janusz Ćwiek, profesor Politechniki Śląskiej.

Alstom

Na XXIII Konferencji Naukowej „Pojazdy Szynowe 2018”, która odbyła się w dniach 22–25 maja na Politechnice Śląskiej, Alstom zaprezentował przełomowe technologie pozwalające sprostać potrzebom zarówno przewoźników, jak i pasażerów w Aglomeracji Śląskiej. Alstom wprowadza innowacje, dzięki którym systemy kolejowe stają się bardziej zintegrowane, bardziej efektywne i atrakcyjniejsze dla pasażerów.

Jednym z wielu omawianych przez Alstom rozwiązań jest system metra Axonis. Jest to system lekkiego metra „pod klucz” o przepustowości od 10 do 45 tys. pasażerów na godzinę w każdym z kierunków. Jest on łatwy do wprowadzenia do tkanki miejskiej, szybki w budowie i bezobsługowy – co pozwala na optymalizację kosztów budowy, eksploatacji i utrzymania. System opiera się na kolei konwencjonalnej (na stalowych kołach), która może poruszać się na wiaduktach, pod ziemią i w poziomie ulicy, przy minimalnym promieniu łuku 45 metrów i nachyleniu toru 6%, co ułatwia wprowadzenie systemu do zatłoczonej i silnie zurbanizowanej aglomeracji śląskiej.

Co więcej, zintegrowane podejście do systemu, w tym do realizacji obiektów budowlanych – zwłaszcza w przypadku wariantu przebiegającego na wiaduktach – pozwala na uruchomienie Axonis w ciągu 3–4 lat.

Zakład Alstom w Chorzowie posiada już rozległe doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska technologii i produktów, które znajdują odbiorców na całym świecie. Obecnie chorzowski zakład Alstom jest światowym centrum kompetencji wyspecjalizowanym w produkcji tramwajów, składów metra i pociągów regionalnych, jak również komponentów dla transportu miejskiego i podmiejskiego. Jest to jedyna fabryka w Polsce dysponująca halami przystosowanymi do produkcji pudeł z aluminium, stali i stali nierdzewnej.

Alstom w Polsce produkuje i eksportuje zaawansowane technologicznie produkty w ramach 19 projektów realizowanych w 10 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Australii. Do najważniejszych projektów, będących obecnie w fazie produkcji, należą najnowocześniejsze składy metra dla Rijadu i Dubaju.

– Jako spółka zatrudniająca ponad 1 600 osób, dysponująca wiodącymi w skali kraju kwalifikacjami w zakresie projektowania pojazdów szynowych, Alstom pragnie efektywnie wspierać rozwój polskiej sieci transportowej i wzbogacać ją swoją wiedzą i doświadczeniem, dostarczając zaawansowane i sprawdzone w eksploatacji produkty – powiedział Lesław Kuzaj, prezes Alstom w Polsce.

– Alstom z dumą dostarcza najbardziej zaawansowany technologicznie tabor dla sztandarowych projektów na całym świecie, takich jak sieci metra w Rijadzie i Dubaju. Polscy inżynierowie i fachowcy stworzyli produkty najwyższej jakości, które spotkały się z uznaniem klientów – powiedział Radosław Banach, dyrektor zarządzający Alstom Konstal.

– Modernizacja transportu publicznego na Śląsku jest ambitnym, a jednocześnie koniecznym zadaniem, którego z przyjemnością się podjęliśmy. Jesteśmy dumni, że w naszym regionie mamy takiego specjalistę w dziedzinie transportu jak Alstom, który realizuje najnowocześniejsze projekty na całym świecie – powiedział dr Janusz Ćwiek, profesor Politechniki Śląskiej.

Alstom

Najnowsze artykuły