Faraday Future to motoryzacyjny startup rodem z Los Angeles wspierany przez Chińskiego miliardera Jia Yuetinga. Południowokoreański LG Chem to mająca siedzibę w Seulu czwarta co do wielkości światowa firma chemiczna. Co je łączy? Wspólny, owiany tajemnicą projekt.
Jak udało się ustalić Forbesowi, obie firmy pracują nad zasilanym litowo-jonowymi ogniwami samochodem. Kluczowe są tu właśnie akumulatory. – Mają one mieć największą możliwą pojemność – jak czytamy w oświadczeniu firmy. Elektromobilne rozwiązania jakie mają powstać to konkurencja dla Elona Muska i jego Tesli. Jak dotąd pokazano tylko FFZERO1, concept-car przypominający Batmobile. Udało się ustalić, że LG Chem i Faraday Future pracują także nad bardziej konwencjonalnym pojazdem.
„LG Chem ściśle współpracuje z Faraday Future aby wyprodukować ogniwa dopasowane do zoptymalizowanych zasięgów”, mówi Tom Wessner z Faraday Future. Nie wiemy jednak nic więcej o pierwszym modelu. Jak będzie sprzedawany, ile będzie kosztował, czym konkretnie będzie się różnił od innych samochodów elektrycznych. Według Forbsa, kluczowym aspektem jest koncepcja Faraday Future i opracowana platforma, której elastyczna struktura będzie wpierała szeroki zakres dostępnych typów pojazdów oraz ich wyglądu.
LG Chem poprzez współpracę z General Motors i dostarczanie litowo-jonowych ogniw do wersji hybrydowych i elektrycznych nowego modelu Bolt (pozwalających osiągnąć do 370 km na jednym ładowaniu) ma silną pozycję. Jia Yueting, który jest prezesem firmy technologiczno – rozrywkowej LeEco zainwestował także w inny kalifornijski motoryzacyjny startup – Atieva. W kwietniu LeEco ujawniło, że pracuje nad własnym modelem samochodu autonomicznego.
LeEco i Faraday Future powołały w Dolinie Krzemowej centrum badawcze, które ma się specjalizować w samochodach autonomicznych.
Nie można pominąć faktu, że Faraday Future wydało w kwietniu miliard dolarów, aby utworzyć montażownię niedaleko Las Vegas. Mimo, że projekt budził obawy lokalnych władz czy faktycznie Jia podoła finansowaniu montażowni, która potrzebuje solidnego wsparcia w infrastrukturę i zaplecze.
Jakkolwiek nowy pojazd wyprodukowany przez Faraday Future będzie wyglądał już budzi wielkie emocje. Podczas gdy w USA sprzedaż samochodów elektrycznych wzrasta, wzrasta też zainteresowanie różnych firm ich produkcją.
Forbes/Agata Rzędowska