Telewizja Republika zanotowała spektakularny wzrost oglądalności, awansując na drugie miejsce wśród kanałów informacyjnych w czerwcu 2024 roku, z udziałem w rynku wynoszącym 3,23 proc. Liderem segmentu nadal pozostaje TVN24, choć odnotował spadek o 8,53 proc., uzyskując 5,47 proc. udziału.
W czerwcu 2024 roku TV Republika awansowała z siódmego na drugie miejsce wśród kanałów informacyjnych w Polsce – wynika z danych Nielsen Audience Measurement, które przytacza portal Wirtualnemedia.pl. Jej udział w rynku wyniósł 3,23 proc., co stanowi wzrost o imponujące 3488,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Ten spektakularny wzrost jest wynikiem przejścia widzów z TVP Info po wyłączeniu sygnału tego kanału w grudniu ubiegłego roku oraz zmianie jego formuły.
Na pierwszym miejscu niezmiennie pozostaje TVN24, mimo spadku oglądalności o 8,53 proc. względem czerwca 2023 roku. Średni dobowy udział tej stacji wyniósł 5,47 proc. Trzecie miejsce przypadło Polsat News z 1,57 proc. udziału. Stacja ta również zanotowała spadek – o 12,29 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
Znaczący wzrost odnotowała również stacja wPolsce.pl. Wyniósł 1033,3 proc., co daje 0,34 proc. udziału w rynku. To awans z dziewiątej pozycji na ósmą. Kanał Wydarzenia 24 zanotował wzrost z 0,73 proc. do 0,99 proc. Związane jest to z przejściem z MUX-4 na MUX-1 w styczniu bieżącego roku.
TVP Info, mimo prób przyciągnięcia widzów specjalnymi wydaniami dotyczącymi Euro 2024, spadło na czwarte miejsce. Udział tej stacji zmniejszył się o 76,04 proc., osiągając poziom 1,27 proc. Znaczne spadki odnotowała też stacja TVP3, spadając w rankingu z czwartego na szóste miejsce.