Najważniejsze informacje dla biznesu

Drugie życie samochodowych magazynów energii

Wycofywane z obiegu baterie samochodowe zasilą system elektroenergetyczny. Dzięki pozyskaniu 3 milionów dolarów finansowania z australijskiego banku Macquarie Group i francuskiego ENGIE dostawca rozwiązań magazynowania energii Connected Energy będzie mógł rozwijać usługi. Connected Energy wykorzystuje wycofywane z użytku baterie samochodów elektrycznych i buduje z nich zintegrowane platformy magazynowania energii.

W tej chwili spółka koncentruje się na rynku Wielkiej Brytanii, ale zamierza oferować swoje usługi w całej Europie. Firma ma już doświadczenie w dostarczaniu takich usług. Jako jedyni oferują stacjonarne platformy magazynowania energii w oparciu o wycofane baterie z aut wspierające systemy elektroenergetyczne. W ostatnich dwóch latach Connected Energy pracowała już z Renault i z Jaguar Land Rover.

CEO firmy Metthew Lumsden w komunikacie prasowym zapewnia, że firma jest w stanie dzięki finansowaniu szybko się rozwijać. „Mamy do wypełniania ogromne zapotrzebowanie na systemy magazynowania energii oparte na akumulatorach. Nasz system E-STOR został już sprawdzony i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów”.

Jak zapewnia Lumsden, firma oferuje rozwiązania tanie i jest gotowa zmierzyć się ze rosnącym zapotrzebowaniem na systemy bilansowania sieci wykorzystujące magazyny energii. Connected Energy opracowała systemy wykorzystywania baterii z różnych aut. Nie jest to łatwe ponieważ każdy z producentów baterii litowo-jonowych stosuje własne standardy w produkcji i ich składzie.

cleantechnica/Agata Rzędowska 

Wycofywane z obiegu baterie samochodowe zasilą system elektroenergetyczny. Dzięki pozyskaniu 3 milionów dolarów finansowania z australijskiego banku Macquarie Group i francuskiego ENGIE dostawca rozwiązań magazynowania energii Connected Energy będzie mógł rozwijać usługi. Connected Energy wykorzystuje wycofywane z użytku baterie samochodów elektrycznych i buduje z nich zintegrowane platformy magazynowania energii.

W tej chwili spółka koncentruje się na rynku Wielkiej Brytanii, ale zamierza oferować swoje usługi w całej Europie. Firma ma już doświadczenie w dostarczaniu takich usług. Jako jedyni oferują stacjonarne platformy magazynowania energii w oparciu o wycofane baterie z aut wspierające systemy elektroenergetyczne. W ostatnich dwóch latach Connected Energy pracowała już z Renault i z Jaguar Land Rover.

CEO firmy Metthew Lumsden w komunikacie prasowym zapewnia, że firma jest w stanie dzięki finansowaniu szybko się rozwijać. „Mamy do wypełniania ogromne zapotrzebowanie na systemy magazynowania energii oparte na akumulatorach. Nasz system E-STOR został już sprawdzony i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów”.

Jak zapewnia Lumsden, firma oferuje rozwiązania tanie i jest gotowa zmierzyć się ze rosnącym zapotrzebowaniem na systemy bilansowania sieci wykorzystujące magazyny energii. Connected Energy opracowała systemy wykorzystywania baterii z różnych aut. Nie jest to łatwe ponieważ każdy z producentów baterii litowo-jonowych stosuje własne standardy w produkcji i ich składzie.

cleantechnica/Agata Rzędowska 

Najnowsze artykuły