Energetyka

Koleje bawarskie rezygnują z wodoru

Pociąg wodorowy Alstom. Fot. Alstom

Pociąg wodorowy Alstom. Fot. Alstom

Bawarskie Ministerstwo Transportu na konferencji prasowej w Augsburgu z udziałem starostów i burmistrzów powiatów Szwabii oraz przedsiębiorstw kolejowych ogłosiło, że zamierza inwestować w elektryfikacje infrastruktury kolejowej Bawarii oraz w pociągi zasilane przez akumulatory. To oznacza odejście od napędu wodorowego.

Bawarska kolej przez ponad dwa miesiące testowała wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym.

— Technologia wodorowa została odrzucona, nie będzie już stosowana – powiedział Przewodnicząca Związku Miast Bawarii i burmistrz Kaufbeuren Stefan Bosse (CSU).

W Bawarii łączna długość sieci kolejowej wynosi około 6 500 kilometrów. Około 50 procent z nich jest już zelektryfikowana. Ogólnokrajowy wskaźnik elektryfikacji połączeń kolejowych w Niemczech wynosi około 61 procent. Dla porównania w Polsce  Polsce wskaźnik ten wynosi około 62,9 procent.

Bayerischer Rundfunk / Aleksandra Fedorska

Szwajcarska kolej chce korzystać z OZE i sprzedawać prąd z atomu


Powiązane artykuły

Prof. Jakub Kupecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ). Fot. Ministerstwo przemysłu

Reaktor Maria ma nowego dyrektora. Zaczyna od września

Ministerstwo przemysłu poinformowało, że nowym dyrektorem Narodowego Centrum Badań Jądrowych (NCBJ), sprawującego pieczę nad Reaktorem Maria, będzie prof. Jakub Kupecki....

Orlen pomógł Czechom zerwać z rosyjską ropą

Koncern poinformował, że od marca 2025 roku wszystkie jego rafinerie korzystają z ropy naftowej spoza Rosji. Ostatnia dostawa została zrealizowana...

Austria wydała w 2024 roku 10 miliardów euro na paliwa kopalne

W zeszłym roku do Austrii importowano paliwa kopalne za kwotę 10 miliardów euro. Ropa i gaz pochodziły m.in. z Kazachstanu,...

Udostępnij:

Facebook X X X