Energetyka

Koleje bawarskie rezygnują z wodoru

Pociąg wodorowy Alstom. Fot. Alstom

Pociąg wodorowy Alstom. Fot. Alstom

Bawarskie Ministerstwo Transportu na konferencji prasowej w Augsburgu z udziałem starostów i burmistrzów powiatów Szwabii oraz przedsiębiorstw kolejowych ogłosiło, że zamierza inwestować w elektryfikacje infrastruktury kolejowej Bawarii oraz w pociągi zasilane przez akumulatory. To oznacza odejście od napędu wodorowego.

Bawarska kolej przez ponad dwa miesiące testowała wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie kolejowym.

— Technologia wodorowa została odrzucona, nie będzie już stosowana – powiedział Przewodnicząca Związku Miast Bawarii i burmistrz Kaufbeuren Stefan Bosse (CSU).

W Bawarii łączna długość sieci kolejowej wynosi około 6 500 kilometrów. Około 50 procent z nich jest już zelektryfikowana. Ogólnokrajowy wskaźnik elektryfikacji połączeń kolejowych w Niemczech wynosi około 61 procent. Dla porównania w Polsce  Polsce wskaźnik ten wynosi około 62,9 procent.

Bayerischer Rundfunk / Aleksandra Fedorska

Szwajcarska kolej chce korzystać z OZE i sprzedawać prąd z atomu


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X