icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zmowa gigantów? Komisja otwiera nowy rozdział Dieselgate

Komisja Europejska wszczęła we wtorek 18 września śledztwo, które ma sprawdzić, czy niemieckie koncerny motoryzacyjne BMW, Daimler i Grupy Volkswagen były w zmowie, by uniknąć konkurencji w rozwijaniu niskoemisyjnych technologii.

Koncerny były w zmowie?

„Krąg pięciu” – BMW, Daimler, Volkswagen, Audi i Porsche – miały porozumieć się, by nie rozwijać technologii ograniczających emisje szkodliwych substancji z silników diesla. Komisarz Margrethe Vestager odpowiedzialna w KE za konkurencję powiedziała, że jeśli podejrzenia się potwierdzą, to będzie to oznaczać, że konsumentów pozbawiono dostępu do pojazdów bardziej przyjaznych środowisku.

Komisja rozpoczęła wstępne inspekcje w październiku zeszłego roku, by sprawdzić, czy koncerny rozmawiały ze sobą o porzuceniu badań nad systemem SCR (selective catalytic reduction) do redukcji szkodliwych tlenków azotu z silników diesla i filtrami „Otto” (OPF) do redukcji emisji cząstek stałych.

Komisja Europejska sprawdzi, czy tym samym przedsiębiorstwa złamały artykuł 101 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, który zakazuje firmom tworzenia karteli i praktykowania restrykcji i zmów w celu ograniczania lub kontrolowania rozwoju technologicznego.

Komisja Europejska/Reuters/Michał Perzyński

Komisja Europejska wszczęła we wtorek 18 września śledztwo, które ma sprawdzić, czy niemieckie koncerny motoryzacyjne BMW, Daimler i Grupy Volkswagen były w zmowie, by uniknąć konkurencji w rozwijaniu niskoemisyjnych technologii.

Koncerny były w zmowie?

„Krąg pięciu” – BMW, Daimler, Volkswagen, Audi i Porsche – miały porozumieć się, by nie rozwijać technologii ograniczających emisje szkodliwych substancji z silników diesla. Komisarz Margrethe Vestager odpowiedzialna w KE za konkurencję powiedziała, że jeśli podejrzenia się potwierdzą, to będzie to oznaczać, że konsumentów pozbawiono dostępu do pojazdów bardziej przyjaznych środowisku.

Komisja rozpoczęła wstępne inspekcje w październiku zeszłego roku, by sprawdzić, czy koncerny rozmawiały ze sobą o porzuceniu badań nad systemem SCR (selective catalytic reduction) do redukcji szkodliwych tlenków azotu z silników diesla i filtrami „Otto” (OPF) do redukcji emisji cząstek stałych.

Komisja Europejska sprawdzi, czy tym samym przedsiębiorstwa złamały artykuł 101 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, który zakazuje firmom tworzenia karteli i praktykowania restrykcji i zmów w celu ograniczania lub kontrolowania rozwoju technologicznego.

Komisja Europejska/Reuters/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły