icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

BMW i Goldman Sachs inwestują miliard dolarów w firmę Northvolt

Jak poinformował portal Gramwzielone.pl, BMW i Goldman Sachs znaleźli się w gronie firm, które zainwestowały 1 miliard dolarów w szwedzką firmę Northvolt, która szykuje się do uruchomienia produkcji baterii litowo-jonowych. Szwedzi poinformowali od razu, że zbudują również drugą fabrykę, która powstanie w Niemczech, a na ktorą pieniądze wyłoży m.in. Volkswagen.

Oprócz wspomnianych firm w szwedzkiego producenta baterii zainwestowali jeszcze AM, Folksam Group oraz IMAS Foundation. Te firmy dołączają do podmiotów, które już wcześniej zainwestowały w Northvolt – wśród nich są m.in. ABB, Scania, Siemens, Vattenfall czy Vestas. Wiadomo, że Northvolt szykuje się do budowy ogromnej fabryki baterii w szwedzkim mieście w Skelleftea, w której docelowo ma wytwarzać baterie o pojemności 32 GWh w skali roku. Kredyty w wysokości 400 mln euro na tę inwestycję przyzna Europejski Bank Inwestycyjny.

Budowa ma ruszyć już w sierpniu, a produkcja baterii ma się rozpocząć w 2021 r. Teraz Northvolt poinformował, że zbuduje również drugą fabrykę baterii – w ramach joint venture 50/50 utworzonym z Volkswagenem – która ma powstać w Salzgitter w Dolnej Saksonii i w której mają powstawać początkowo baterie o pojemności 16 GWh.

Produkcja baterii w Salzgitter ma wystartować na przełomie 2023 i 24 r., a docelowo produkcja ma zostać zwiększona do 24 GWh. Na projekty realizowane z Northvolt niemiecki koncern motoryzacyjny ma przeznaczyć około 900 mln euro, z czego część zasili bezpośrednio szwedzką firmę, a pozostałe fundusze zostaną przeznaczone na inwestycję w fabrykę baterii.

O ile Northvolt nie rozkręcił jeszcze na dobre seryjnej produkcji baterii, chwali się już zakontraktowaniem sprzedaży wycenionej na 13 mld dolarów do roku 2030. Szwedzka firma zatrudnia obecnie niemal 300 pracowników i rozwija swoje laboratoria i zakłady produkcyjne w szwedzkich miastach Vasteras i Skelleftea,a także w Gdańsku.

Carlsson: Węgiel do produkcji baterii? To bez sensu (ROZMOWA)

Gramwzielone.pl

Jak poinformował portal Gramwzielone.pl, BMW i Goldman Sachs znaleźli się w gronie firm, które zainwestowały 1 miliard dolarów w szwedzką firmę Northvolt, która szykuje się do uruchomienia produkcji baterii litowo-jonowych. Szwedzi poinformowali od razu, że zbudują również drugą fabrykę, która powstanie w Niemczech, a na ktorą pieniądze wyłoży m.in. Volkswagen.

Oprócz wspomnianych firm w szwedzkiego producenta baterii zainwestowali jeszcze AM, Folksam Group oraz IMAS Foundation. Te firmy dołączają do podmiotów, które już wcześniej zainwestowały w Northvolt – wśród nich są m.in. ABB, Scania, Siemens, Vattenfall czy Vestas. Wiadomo, że Northvolt szykuje się do budowy ogromnej fabryki baterii w szwedzkim mieście w Skelleftea, w której docelowo ma wytwarzać baterie o pojemności 32 GWh w skali roku. Kredyty w wysokości 400 mln euro na tę inwestycję przyzna Europejski Bank Inwestycyjny.

Budowa ma ruszyć już w sierpniu, a produkcja baterii ma się rozpocząć w 2021 r. Teraz Northvolt poinformował, że zbuduje również drugą fabrykę baterii – w ramach joint venture 50/50 utworzonym z Volkswagenem – która ma powstać w Salzgitter w Dolnej Saksonii i w której mają powstawać początkowo baterie o pojemności 16 GWh.

Produkcja baterii w Salzgitter ma wystartować na przełomie 2023 i 24 r., a docelowo produkcja ma zostać zwiększona do 24 GWh. Na projekty realizowane z Northvolt niemiecki koncern motoryzacyjny ma przeznaczyć około 900 mln euro, z czego część zasili bezpośrednio szwedzką firmę, a pozostałe fundusze zostaną przeznaczone na inwestycję w fabrykę baterii.

O ile Northvolt nie rozkręcił jeszcze na dobre seryjnej produkcji baterii, chwali się już zakontraktowaniem sprzedaży wycenionej na 13 mld dolarów do roku 2030. Szwedzka firma zatrudnia obecnie niemal 300 pracowników i rozwija swoje laboratoria i zakłady produkcyjne w szwedzkich miastach Vasteras i Skelleftea,a także w Gdańsku.

Carlsson: Węgiel do produkcji baterii? To bez sensu (ROZMOWA)

Gramwzielone.pl

Najnowsze artykuły