icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Car sharing w Warszawie coraz bliżej

W ubiegłym tygodniu Urząd Miasta poinformował, że do konkursu na usługę współdzielenia samochodów stanęły następujące firmy: 

EURORENT Sp. zo.o.

Express Sp. zo.o. Sp.k.

Zipcar International Holdings Limited

car2go Europe GmbH

Konsorcjum: SIXT RENT A CAR; EURORENT Sp.zo.o.

CityShar Sp.zo.o.

PANEK S.A.

Labville Investments Sp.zo.o.

Polkomtel Sp.zo.o.

Arriva Polska Sp.zo.o.

Egis Road Operation Polska Sp.zo.o.

4Mobility S.A.

Konsorcjum: Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp.zo.o.; H55 Sp.zo.o.; ELE TAXI Warszawa Sp.zo.o. Sp.k.

Jak widać do konkursu stanęły nie tylko polskie firmy.

Miasto informuje, że usługa ma wystartować wiosną 2017 roku. Do tej pory będziemy znali dane na temat car sharingu z Krakowa, gdzie usługa jest dostępna od tego miesiąca. Nie jest to jednak partnerstwo z miastem. Komentując dla nas trendy i warszawskie przygotowania do car sharingu Piotr Wielgus, specjalista zarządzania flotami i organizator pierwszych targów EkoFlota powiedział: „Miasto to bardzo dobry partner. Możemy się z nim umówić na wiele

fajnych rozwiązań – bezpłatne parkowanie, korzystanie z Bus Pasa czy

wreszcie ulgi podatkowe dla mieszkańców. Należy tylko się cieszyć,  że

polskie miasta nie boją się innowacji.” Jak już wiemy, dla mieszkańców warszawy na razie nie będzie żadnych przywilejów związanych z posiadaniem EV. Nie wiadomo jak będzie wyglądała sprawa opłat w systemie przygotowywanym przez Miasto.

Działania warszawskiego Ratusza wpisują się w przedstawioną przez Ministerstwo Rozwoju Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (choć były przygotowywane znacznie wcześniej niż cytowany dokument): „ekonomia współdzielenia, czy też przełomowe technologie (jak np. Internet rzeczy czy postęp samouczących się urządzeń). Nie można pomijać tendencji, pozornie pozaekonomicznych, takich jak rozczarowanie dotychczasowym stylem rządzenia państwami i zarządzania biznesem czy kultura dbałości o zdrowie, odżywianie się oraz zainteresowanie ekologią. Te nowe trendy i style życia wyznaczają konkretne obszary zarówno potencjalnego rozwoju, jak i zagrożeń stagnacyjnych dla gospodarki.”  W dalszej części dokumentu czytamy o m.in.: „nowych wzorcach postępowania w sferze gospodarowania – rozwój finansowania społecznościowego (crowdfundingu), zmiana sposobu działania firm typu venture capital, ekonomia współdzielenia – stanowiących alternatywę dla tradycyjnych modeli biznesowych.” Dostrzeżenie przez Miasto potrzeby wprowadzenia kolejnej, po Veturilo, usługi współdzielenia pokazuje, że kwestie zmian społecznych lokalnych i trendy nie zostają bez odpowiedzi.

Warszawski Zarząd Dróg Miejskich szacuje, że w ramach usługi przygotowywanej przez miasto, dostępnych będzie 300 – 500 pojazdów. Nie jest to dużo (biorąc pod uwagę, że w Warszawie na 1000 mieszkańców przypada 600 samochodów), ale jest to krok w stronę zmiany.

W ubiegłym tygodniu Urząd Miasta poinformował, że do konkursu na usługę współdzielenia samochodów stanęły następujące firmy: 

EURORENT Sp. zo.o.

Express Sp. zo.o. Sp.k.

Zipcar International Holdings Limited

car2go Europe GmbH

Konsorcjum: SIXT RENT A CAR; EURORENT Sp.zo.o.

CityShar Sp.zo.o.

PANEK S.A.

Labville Investments Sp.zo.o.

Polkomtel Sp.zo.o.

Arriva Polska Sp.zo.o.

Egis Road Operation Polska Sp.zo.o.

4Mobility S.A.

Konsorcjum: Enigma Systemy Ochrony Informacji Sp.zo.o.; H55 Sp.zo.o.; ELE TAXI Warszawa Sp.zo.o. Sp.k.

Jak widać do konkursu stanęły nie tylko polskie firmy.

Miasto informuje, że usługa ma wystartować wiosną 2017 roku. Do tej pory będziemy znali dane na temat car sharingu z Krakowa, gdzie usługa jest dostępna od tego miesiąca. Nie jest to jednak partnerstwo z miastem. Komentując dla nas trendy i warszawskie przygotowania do car sharingu Piotr Wielgus, specjalista zarządzania flotami i organizator pierwszych targów EkoFlota powiedział: „Miasto to bardzo dobry partner. Możemy się z nim umówić na wiele

fajnych rozwiązań – bezpłatne parkowanie, korzystanie z Bus Pasa czy

wreszcie ulgi podatkowe dla mieszkańców. Należy tylko się cieszyć,  że

polskie miasta nie boją się innowacji.” Jak już wiemy, dla mieszkańców warszawy na razie nie będzie żadnych przywilejów związanych z posiadaniem EV. Nie wiadomo jak będzie wyglądała sprawa opłat w systemie przygotowywanym przez Miasto.

Działania warszawskiego Ratusza wpisują się w przedstawioną przez Ministerstwo Rozwoju Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (choć były przygotowywane znacznie wcześniej niż cytowany dokument): „ekonomia współdzielenia, czy też przełomowe technologie (jak np. Internet rzeczy czy postęp samouczących się urządzeń). Nie można pomijać tendencji, pozornie pozaekonomicznych, takich jak rozczarowanie dotychczasowym stylem rządzenia państwami i zarządzania biznesem czy kultura dbałości o zdrowie, odżywianie się oraz zainteresowanie ekologią. Te nowe trendy i style życia wyznaczają konkretne obszary zarówno potencjalnego rozwoju, jak i zagrożeń stagnacyjnych dla gospodarki.”  W dalszej części dokumentu czytamy o m.in.: „nowych wzorcach postępowania w sferze gospodarowania – rozwój finansowania społecznościowego (crowdfundingu), zmiana sposobu działania firm typu venture capital, ekonomia współdzielenia – stanowiących alternatywę dla tradycyjnych modeli biznesowych.” Dostrzeżenie przez Miasto potrzeby wprowadzenia kolejnej, po Veturilo, usługi współdzielenia pokazuje, że kwestie zmian społecznych lokalnych i trendy nie zostają bez odpowiedzi.

Warszawski Zarząd Dróg Miejskich szacuje, że w ramach usługi przygotowywanej przez miasto, dostępnych będzie 300 – 500 pojazdów. Nie jest to dużo (biorąc pod uwagę, że w Warszawie na 1000 mieszkańców przypada 600 samochodów), ale jest to krok w stronę zmiany.

Najnowsze artykuły