Enea poinformowała o gotowości technicznej do połączenia z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii (CSIRE). Centralizacja informacji takich jak zużycie klienta, rozliczenia czy reklamacje umożliwią klientom efektywniej korzystać z energii, a firmom sprawniej się komunikować.
Spółka przekazała gotowość do technicznej komunikacji z CSIRE. Zakończyła jeden z etapów kluczowych w realizacji wspomnianego projektu. System będzie gromadzić i udostępniać dane techniczne i informacje handlowe np. zużycie energii, dane klienta, adresy punktów poborów mocy czy informacje o rozliczeniach i reklamacjach. Jest dedykowany do wszystkich uczestników rynku energii: konsumentów, prosumentów, wytwórców, sprzedawców i operatorów systemu dystrybucji energii.
Korzyści CSIRE
Enea informuje, że dzięki wprowadzeniu centralnego systemu klienci łatwiej zmienią sprzedawcę i będą mogli podejmować decyzje o wykorzystywaniu energii elektrycznej na podstawie rzetelnych danych. Dodatkowo grupy energetyczne będą mogły szybko wymienić dane podczas takich procesów jak zmiana sprzedawcy czy obsługa reklamacji.
Firmy energetyczne muszą dostosować swoje systemy informacyjne do współpracy z CSIRE.
– Enea osiągnęła właśnie istotny kamień milowy w integracji swoich systemów informatycznych z CSIRE. Zakończyliśmy testy techniczne połączenia protokołem AS4 pomiędzy CSIRE a Eneą, który zapewni nam bezpieczne przesyłanie danych pomiędzy naszymi organizacjami. Z uwagi na wrażliwość danych zawartych w CSIRE protokół używa, m.in. szyfrowania i podpisu cyfrowego. Testy potwierdziły gotowość Enei do komunikacji z CSIRE i otwierają możliwość przejścia do kolejnych etapów projektu – powiedziała Olga Fasiecka, prezes Enei Centrum.
Enea / Marcin Karwowski
Zarychta: Energetyka będzie bezpieczniejsza jeśli przechowa dane w chmurze