icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

NATO zbuduje rurociąg paliwa lotniczego do Czech i Polski

NATO planuje budowę systemu rurociągów łączących Niemcy z Polską i Czechami, który zapewnić ma szybkie dostawy paliwa lotniczego dla stacjonujących w tych krajach sojuszniczych sił powietrznych – twierdzi Der Spiegel, powołując się na dokumenty niemieckiej armii.

Jak wynika z wewnętrznych analiz niemieckiej Bundeswehry, cytowanych przez dziennikarzy, istnieją „poważne wyzwania w zapewnieniu niezakłóconych dostaw paliwa” dla wojsk, które w razie sytuacji awaryjnej musiałyby zostać wysłane na wschodnią flankę NATO.

Obecna sieć rurociągów sojuszu pochodzi z czasów zimnej wojny i kończy się w zachodnich Niemczech.

Inwestycja na dziesięć lat

Szacuje się, że projekt będzie kosztował 21 miliardów euro (22 miliardy dolarów), a rurociąg ma zostać ukończony do 2035 roku.

Państwa członkowskie UE będące częścią NATO obawiają się, że jakiekolwiek porozumienie pokojowe na korzyść Moskwy może ośmielić prezydenta Rosji Władimira Putina do kontynuowania agresji militarnej w regionie, zagrażając bezpieczeństwu Europy, co zmusza je do podjęcia niezbędnych działań umożliwiających poprawę infrastruktury logistycznej w Europie Wschodniej.

Reuters / Der Spiegel / Mateusz Broncel

67 procent Polaków wierzy w zobowiązania sojuszników z NATO

NATO planuje budowę systemu rurociągów łączących Niemcy z Polską i Czechami, który zapewnić ma szybkie dostawy paliwa lotniczego dla stacjonujących w tych krajach sojuszniczych sił powietrznych – twierdzi Der Spiegel, powołując się na dokumenty niemieckiej armii.

Jak wynika z wewnętrznych analiz niemieckiej Bundeswehry, cytowanych przez dziennikarzy, istnieją „poważne wyzwania w zapewnieniu niezakłóconych dostaw paliwa” dla wojsk, które w razie sytuacji awaryjnej musiałyby zostać wysłane na wschodnią flankę NATO.

Obecna sieć rurociągów sojuszu pochodzi z czasów zimnej wojny i kończy się w zachodnich Niemczech.

Inwestycja na dziesięć lat

Szacuje się, że projekt będzie kosztował 21 miliardów euro (22 miliardy dolarów), a rurociąg ma zostać ukończony do 2035 roku.

Państwa członkowskie UE będące częścią NATO obawiają się, że jakiekolwiek porozumienie pokojowe na korzyść Moskwy może ośmielić prezydenta Rosji Władimira Putina do kontynuowania agresji militarnej w regionie, zagrażając bezpieczeństwu Europy, co zmusza je do podjęcia niezbędnych działań umożliwiających poprawę infrastruktury logistycznej w Europie Wschodniej.

Reuters / Der Spiegel / Mateusz Broncel

67 procent Polaków wierzy w zobowiązania sojuszników z NATO

Najnowsze artykuły