icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chińskie pieniądze uratują rosyjski gazoport

(Interfax/Piotr Stępiński)

Jak poinformowała agencja Interfax według wiceprezesa CNPC Wanga Zhongcaia najprawdopodobniej w maju chińskie banki podpiszą dokumenty o udzieleniu środków na realizację projektu Jamał LNG. Na chwilę obecną zostały rozwiązane niemal wszystkie problemy techniczne związane z udzieleniem środków.

Wang podkreślił, że nie jest planowana wymiana dostaw LNG, które CNPC będzie otrzymywał ze wspomnianego terminala na surowiec dostarczany przez Gazprom gazociągami.

Projekt Jamał LNG przewiduje budowę terminala LNG o przepustowości 16,5 mln ton skroplonego gazu ziemnego rocznie, w oparciu o bazę surowcową zlokalizowaną na złożu Południowe Tambejskoje. Całkowity koszt projektu wynosi 26,9 mld dol. Oczekuje się, że pierwszy z trzech etapów budowy terminala zostanie zakończony w 2017 r.

Akcjonariuszami projektu są: Novatek – 50,1 procent udziałów, francuski Total – 20 proc. oraz Fundusz Jedwabnego Szlaku – 9,9 proc. Problemem projektu był brak dostępu do finansowania zewnętrznego ze względu na sankcje zachodnie. Chiński kapitał pomoże ominąć ten problem.

Ponadto jak informował 21 kwietnia BiznesAlert.pl, CNPC jest zainteresowane prywatyzacją rosyjskiego koncernu naftowego Rosnieftu.

Więcej: Chińczycy zainteresowani akcjami Rosnieftu. Sygnał przed wizytą Putina w Pekinie?

(Interfax/Piotr Stępiński)

Jak poinformowała agencja Interfax według wiceprezesa CNPC Wanga Zhongcaia najprawdopodobniej w maju chińskie banki podpiszą dokumenty o udzieleniu środków na realizację projektu Jamał LNG. Na chwilę obecną zostały rozwiązane niemal wszystkie problemy techniczne związane z udzieleniem środków.

Wang podkreślił, że nie jest planowana wymiana dostaw LNG, które CNPC będzie otrzymywał ze wspomnianego terminala na surowiec dostarczany przez Gazprom gazociągami.

Projekt Jamał LNG przewiduje budowę terminala LNG o przepustowości 16,5 mln ton skroplonego gazu ziemnego rocznie, w oparciu o bazę surowcową zlokalizowaną na złożu Południowe Tambejskoje. Całkowity koszt projektu wynosi 26,9 mld dol. Oczekuje się, że pierwszy z trzech etapów budowy terminala zostanie zakończony w 2017 r.

Akcjonariuszami projektu są: Novatek – 50,1 procent udziałów, francuski Total – 20 proc. oraz Fundusz Jedwabnego Szlaku – 9,9 proc. Problemem projektu był brak dostępu do finansowania zewnętrznego ze względu na sankcje zachodnie. Chiński kapitał pomoże ominąć ten problem.

Ponadto jak informował 21 kwietnia BiznesAlert.pl, CNPC jest zainteresowane prywatyzacją rosyjskiego koncernu naftowego Rosnieftu.

Więcej: Chińczycy zainteresowani akcjami Rosnieftu. Sygnał przed wizytą Putina w Pekinie?

Najnowsze artykuły