AlertEnergetykaMotoryzacjaOnetWykop

Chińczycy z COSCO zbudowali elektryczny kontenerowiec

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Chińska firma logistyczna COSCO Shipping, która zasłynęła w Europie z przejęcia 24,9 procent udziałów w porcie kontenerowym Tollerort w Hamburgu, posiada elektryczny kontenerowiec. Transportuje on bezemisyjnie do 700-TEU i porusza się swobodnie po rzekach, które z racji zanurzenia są dużym wyzwaniem dla konwencjonalnych kontenerowców. Firma COSCO zleciła właśnie budowę kolejnych statków tego typu.


Bez względu na to, czy COSCO będzie stosować kontenerowce elektryczne w transporcie w Chinach, czy też w innych regionach świata wpłynie to bardzo dobrze na ślad węglowy tego światowego giganta logistycznego. Jest to bardzo ważne w kontekście ekspansji COSCO w Europie.

Port w Hamburgu, który niegdyś należał do największych portów kontenerowych w tym regionie Europy, traci w ostatnich latach znacznie na korzyść portów położonych bezpośrednio na wybrzeżu Morza Północnego. Wpływając do Hamburga statki muszą się liczyć w ograniczeniami zanurzenia, na Łebie. Większość z nich wpływa do tego miasta ze znacznie zredukowanym ładunkiem, aby redukować zanurzenie. Jest to obecnie największym wyzwaniem i problemem tego portu, który traci swoja konkurencyjność.

Chińska firma COSCO uzyskała pozwolenie na inwestycje w Tollerort od niemieckiego rządu jesienią 2022 roku. W międzyczasie okazało sie jednak, że decyzja rządu federalnego została podjęta na nieprawidłowych warunkach i danych, bo już w kwietniu 2022 roku dane portu wskazywały na charakter portu kwalifikujący go do kręgu infrastruktury krytycznej. Chińczycy nie mogliby nabyć udziałów w niemieckich projektach infrastruktury krytycznej.

Safety4sea / NDR / WDR / Aleksandra Fedorska

Czy Chińczycy wykradają tajemnice biznesowe w Niemczech?


Powiązane artykuły

Francuski rząd chce mieć kilka razy więcej stacji ładowania dla elektryków do 2030 roku 

W połowie maja przedstawiciele francuskiego rządu przedstawili plan, który ma na celu rozwój sieci do ładowania samochodów elektrycznych. Według Francuskiej...
Farma wiatrowa Wikinger. Fot. Ibedrola

Niemcy boją się turbin i paneli z Chin. „Ryzyko sabotażu”

Rząd federalny Niemiec wyraża rosnące obawy wobec udziału chińskich producentów w dostawach kluczowych komponentów dla niemieckiej infrastruktury energetycznej. W najnowszym...
Zaporoska Elektrownia Jądrowa. Fot. Energoatom.

Szef Rosatomu: możemy zużyć lub zwrócić amerykańskie paliwo

Rosja jest gotowa zużyć dostarczone przez USA paliwo nuklearne, które znajduje się w Zaporoskiej Elektrowni Jądrowej lub też zwrócić je...

Udostępnij:

Facebook X X X