icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chińczycy z COSCO zbudowali elektryczny kontenerowiec

Chińska firma logistyczna COSCO Shipping, która zasłynęła w Europie z przejęcia 24,9 procent udziałów w porcie kontenerowym Tollerort w Hamburgu, posiada elektryczny kontenerowiec. Transportuje on bezemisyjnie do 700-TEU i porusza się swobodnie po rzekach, które z racji zanurzenia są dużym wyzwaniem dla konwencjonalnych kontenerowców. Firma COSCO zleciła właśnie budowę kolejnych statków tego typu.


Bez względu na to, czy COSCO będzie stosować kontenerowce elektryczne w transporcie w Chinach, czy też w innych regionach świata wpłynie to bardzo dobrze na ślad węglowy tego światowego giganta logistycznego. Jest to bardzo ważne w kontekście ekspansji COSCO w Europie.

Port w Hamburgu, który niegdyś należał do największych portów kontenerowych w tym regionie Europy, traci w ostatnich latach znacznie na korzyść portów położonych bezpośrednio na wybrzeżu Morza Północnego. Wpływając do Hamburga statki muszą się liczyć w ograniczeniami zanurzenia, na Łebie. Większość z nich wpływa do tego miasta ze znacznie zredukowanym ładunkiem, aby redukować zanurzenie. Jest to obecnie największym wyzwaniem i problemem tego portu, który traci swoja konkurencyjność.

Chińska firma COSCO uzyskała pozwolenie na inwestycje w Tollerort od niemieckiego rządu jesienią 2022 roku. W międzyczasie okazało sie jednak, że decyzja rządu federalnego została podjęta na nieprawidłowych warunkach i danych, bo już w kwietniu 2022 roku dane portu wskazywały na charakter portu kwalifikujący go do kręgu infrastruktury krytycznej. Chińczycy nie mogliby nabyć udziałów w niemieckich projektach infrastruktury krytycznej.

Safety4sea / NDR / WDR / Aleksandra Fedorska

Czy Chińczycy wykradają tajemnice biznesowe w Niemczech?

Chińska firma logistyczna COSCO Shipping, która zasłynęła w Europie z przejęcia 24,9 procent udziałów w porcie kontenerowym Tollerort w Hamburgu, posiada elektryczny kontenerowiec. Transportuje on bezemisyjnie do 700-TEU i porusza się swobodnie po rzekach, które z racji zanurzenia są dużym wyzwaniem dla konwencjonalnych kontenerowców. Firma COSCO zleciła właśnie budowę kolejnych statków tego typu.


Bez względu na to, czy COSCO będzie stosować kontenerowce elektryczne w transporcie w Chinach, czy też w innych regionach świata wpłynie to bardzo dobrze na ślad węglowy tego światowego giganta logistycznego. Jest to bardzo ważne w kontekście ekspansji COSCO w Europie.

Port w Hamburgu, który niegdyś należał do największych portów kontenerowych w tym regionie Europy, traci w ostatnich latach znacznie na korzyść portów położonych bezpośrednio na wybrzeżu Morza Północnego. Wpływając do Hamburga statki muszą się liczyć w ograniczeniami zanurzenia, na Łebie. Większość z nich wpływa do tego miasta ze znacznie zredukowanym ładunkiem, aby redukować zanurzenie. Jest to obecnie największym wyzwaniem i problemem tego portu, który traci swoja konkurencyjność.

Chińska firma COSCO uzyskała pozwolenie na inwestycje w Tollerort od niemieckiego rządu jesienią 2022 roku. W międzyczasie okazało sie jednak, że decyzja rządu federalnego została podjęta na nieprawidłowych warunkach i danych, bo już w kwietniu 2022 roku dane portu wskazywały na charakter portu kwalifikujący go do kręgu infrastruktury krytycznej. Chińczycy nie mogliby nabyć udziałów w niemieckich projektach infrastruktury krytycznej.

Safety4sea / NDR / WDR / Aleksandra Fedorska

Czy Chińczycy wykradają tajemnice biznesowe w Niemczech?

Najnowsze artykuły