icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny mogą budować Gdyńkong przez Hutchinsona

Zachodnie agencje medialne spekulują na temat możliwości przejęcia pakietu akcji Hutchinson Ports przez spółki związane z reżimem komunistycznym Chin. To spółka zarządzająca portem kontenerowym w Gdyni.

Reuters oraz Bloomberg sugerują, że PSA International wystawi w tym roku na sprzedaż 20 procent akcji Hutchinson Ports, a mają być nimi zainteresowane chińskie COSCO oraz China Merchants z udziałami skarbu państwa komunistycznych Chin.

Hutchinson Ports Gdynia to spółka zarządzająca gdyńskim portem kontenerowym, która otrzymała go w dzierżawę wieczystą na 99 lat. Media obiegło określenie „Gdyńkong”, kiedy okazało się, że Chińczycy interesują się portem zewnętrznym w Gdyni, który znajduje się w pobliżu portu wojennego NATO istotnego dla całej wschodniej flanki w dobie inwazji Rosji na Ukrainie, o czym pisał BiznesAlert.pl.

Hutchinson Ports Holdings Limited to spółka-córka CK Hutchinson Holdings, korporacji zarestrowanej w Hong Kongu i na Kajmanach z 80 procentami akcji. 20 procent dzierży PSA International, operator portowy zarejestrowany w Singapurze i Antwerpii.

Wejście firm bezpośrednio związanych z państwem chińskim do portu kontenerowego w Gdyni zwiększyłoby wpływ na tę infrastrukturę krytyczną.

Splash247/Reuters/Bloomberg/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Chińczycy mogą dostać widok na NATO w porcie instalacyjnym offshore

Zachodnie agencje medialne spekulują na temat możliwości przejęcia pakietu akcji Hutchinson Ports przez spółki związane z reżimem komunistycznym Chin. To spółka zarządzająca portem kontenerowym w Gdyni.

Reuters oraz Bloomberg sugerują, że PSA International wystawi w tym roku na sprzedaż 20 procent akcji Hutchinson Ports, a mają być nimi zainteresowane chińskie COSCO oraz China Merchants z udziałami skarbu państwa komunistycznych Chin.

Hutchinson Ports Gdynia to spółka zarządzająca gdyńskim portem kontenerowym, która otrzymała go w dzierżawę wieczystą na 99 lat. Media obiegło określenie „Gdyńkong”, kiedy okazało się, że Chińczycy interesują się portem zewnętrznym w Gdyni, który znajduje się w pobliżu portu wojennego NATO istotnego dla całej wschodniej flanki w dobie inwazji Rosji na Ukrainie, o czym pisał BiznesAlert.pl.

Hutchinson Ports Holdings Limited to spółka-córka CK Hutchinson Holdings, korporacji zarestrowanej w Hong Kongu i na Kajmanach z 80 procentami akcji. 20 procent dzierży PSA International, operator portowy zarejestrowany w Singapurze i Antwerpii.

Wejście firm bezpośrednio związanych z państwem chińskim do portu kontenerowego w Gdyni zwiększyłoby wpływ na tę infrastrukturę krytyczną.

Splash247/Reuters/Bloomberg/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Chińczycy mogą dostać widok na NATO w porcie instalacyjnym offshore

Najnowsze artykuły