icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Polska firma fotowoltaiczna zanotowała 1,5 mld złotych przychodu w 2022 roku

W 2022 roku Corab, producent i dystrybutor z branży fotowoltaicznej, zanotował przychód w wysokości 1,5 mld złotych. Jest to wzrost o 60 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Władze spółki mówiły o swoim spojrzeniu na rynek.

Polski rynek fotowoltaiki

Jak powiedział dziennikarzom prezes spółki Piotr Markowski, przyczyną rekordowego wyniku był dynamiczny rozwój polskiego rynku fotowoltaiki. – Programy wsparcia były narzędziem, które były kołem zamachowym wzrostu rynku prosumenckiego. Są jednak problemy – przede wszystkim brak zrozumienia dla systemu rozliczania instalacji. Przeszliśmy od prostego systemu net meteringu, który rozpędził rynek, do trudniejszego systemu net billingu. Po drugie spadło zaufanie do branży fotowoltaicznej. Mimo to wierzymy, że rynek będzie dalej dynamicznie rósł – powiedział

Kolejnym istotnym elementem układanki są magazyny energii: – W samym styczniu 2022 roku sprzedaliśmy więcej magazynów energii niż w całym 2021 roku. W IV kwartale mieliśmy 10-krotny wzrost sprzedaży, rynek ten eksplodował i będzie dalej rósł. Będzie to kluczowy motyw w najbliższych latach – powiedział Markowski.

– Jeśli chodzi o rozwój farm fotowoltaicznych, stosunkowo łatwo jest zdobyć kapitał i inwestorów, występują jednak problemy z przyłączeniami do sieci – wymieniał. Podkreślił on, że w najbliższych latach polski rynek fotowoltaiki będzie się stawał rynkiem dojrzałym, czemu może towarzyszyć pewne spowolnienie, jednak w dalszym ciągu można spodziewać się dynamicznego rozwoju.

Wartość eksportu spółki w 2022 roku wyniosła 231,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 328 procent wobec 2021 roku.

Michał Perzyński

W 2022 roku Corab, producent i dystrybutor z branży fotowoltaicznej, zanotował przychód w wysokości 1,5 mld złotych. Jest to wzrost o 60 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Władze spółki mówiły o swoim spojrzeniu na rynek.

Polski rynek fotowoltaiki

Jak powiedział dziennikarzom prezes spółki Piotr Markowski, przyczyną rekordowego wyniku był dynamiczny rozwój polskiego rynku fotowoltaiki. – Programy wsparcia były narzędziem, które były kołem zamachowym wzrostu rynku prosumenckiego. Są jednak problemy – przede wszystkim brak zrozumienia dla systemu rozliczania instalacji. Przeszliśmy od prostego systemu net meteringu, który rozpędził rynek, do trudniejszego systemu net billingu. Po drugie spadło zaufanie do branży fotowoltaicznej. Mimo to wierzymy, że rynek będzie dalej dynamicznie rósł – powiedział

Kolejnym istotnym elementem układanki są magazyny energii: – W samym styczniu 2022 roku sprzedaliśmy więcej magazynów energii niż w całym 2021 roku. W IV kwartale mieliśmy 10-krotny wzrost sprzedaży, rynek ten eksplodował i będzie dalej rósł. Będzie to kluczowy motyw w najbliższych latach – powiedział Markowski.

– Jeśli chodzi o rozwój farm fotowoltaicznych, stosunkowo łatwo jest zdobyć kapitał i inwestorów, występują jednak problemy z przyłączeniami do sieci – wymieniał. Podkreślił on, że w najbliższych latach polski rynek fotowoltaiki będzie się stawał rynkiem dojrzałym, czemu może towarzyszyć pewne spowolnienie, jednak w dalszym ciągu można spodziewać się dynamicznego rozwoju.

Wartość eksportu spółki w 2022 roku wyniosła 231,5 mln złotych, co oznacza wzrost o 328 procent wobec 2021 roku.

Michał Perzyński

Najnowsze artykuły