icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kolejny masowiec utknął w Kanale Sueskim. Czy będzie powtórka Ever Given?

Masowiec Coral Crystal 9 wrzenia wpadł na mieliznę przepływając przez Kanał Sueski. Zdarzenie miało miejsce na 54 kilometrze trasy, w miejscu, gdzie ruch kanałem odbywa się w obie strony jednocześnie. Incydent spowodował czasowe wstrzymanie rejsu czterech statków. 

Coral Crystal jest tankowcem o wymiarach 225 m długości i 32 m szerokości. Według doniesień jednostka utknęła na mieliźnie na około 15 minut, a sama przyczyna zdarzenia nie jest znana. Według władz Kanału Sueskiego, incydent nie wpłynął na ogólną drożność kanału, a sama administracja posiada wystarczające siły i środki do zaradzania podobnym problemom w przyszłości.

To drugi w tym roku incydent mający miejsce w Kanale Sueskim. Poprzedni, mający miejsce w marcu 2021 roku, zyskał światowy rozgłos. Ponad 440-metrowy kontenerowiec Ever Given na tydzień zablokował ruch w Kanale Sueskim, co przyczyniło się do zatoru ponad 150 statków.

Suez Canal Authority/Mariusz Marszałkowski

 

 

Masowiec Coral Crystal 9 wrzenia wpadł na mieliznę przepływając przez Kanał Sueski. Zdarzenie miało miejsce na 54 kilometrze trasy, w miejscu, gdzie ruch kanałem odbywa się w obie strony jednocześnie. Incydent spowodował czasowe wstrzymanie rejsu czterech statków. 

Coral Crystal jest tankowcem o wymiarach 225 m długości i 32 m szerokości. Według doniesień jednostka utknęła na mieliźnie na około 15 minut, a sama przyczyna zdarzenia nie jest znana. Według władz Kanału Sueskiego, incydent nie wpłynął na ogólną drożność kanału, a sama administracja posiada wystarczające siły i środki do zaradzania podobnym problemom w przyszłości.

To drugi w tym roku incydent mający miejsce w Kanale Sueskim. Poprzedni, mający miejsce w marcu 2021 roku, zyskał światowy rozgłos. Ponad 440-metrowy kontenerowiec Ever Given na tydzień zablokował ruch w Kanale Sueskim, co przyczyniło się do zatoru ponad 150 statków.

Suez Canal Authority/Mariusz Marszałkowski

 

 

Najnowsze artykuły