icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kacprzyk: Transport zbiorowy to poligon paliw alternatywnych

Od momentu przyjęcia ustawy o elektromobilności mamy obowiązek rozwoju transportu na paliwa alternatywne – powiedziała Dorota Kacprzyk, prezes Polskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.

– Komunikacja miejska staje się pierwszym obszarem tego procesu, nie chcę mówić o poligonie doświadczalnym – żartowała. Podczas otwarcia Polskiego Kongresu Paliw Alternatywnych przypomniała, że w Polsce działa dużo firm rozwijających transport na paliwa alternatywne. – Te doświadczenia są analizowane przez naszą Izbę. Są przesłanką do decyzji w ośrodkach, które nie posiadają jeszcze takiego doświadczenia – dodała.

– Solaris Bus and Coach jeszcze dziesięć lat temu zaczęła pracę nad autobusem elektrycznym. Polska jest w czołówce nowoczesnego transportu publicznego. Istnieje jednak masa wątpliwości w mniejszych ośrodkach. Nie wszystkie gminy sprostają wymogom ustawy o elektromobilności. Założenia polityki krajowej i europejskiej są kierowane na bezwzględne wdrażanie zeroemisyjnej komunikacji zbiorowej. Dlatego doświadczenie liderów pomoże mniejszym ośrodkom w decyzjach – podsumowała Kacprzyk.

Od momentu przyjęcia ustawy o elektromobilności mamy obowiązek rozwoju transportu na paliwa alternatywne – powiedziała Dorota Kacprzyk, prezes Polskiej Izby Gospodarczej Komunikacji Miejskiej.

– Komunikacja miejska staje się pierwszym obszarem tego procesu, nie chcę mówić o poligonie doświadczalnym – żartowała. Podczas otwarcia Polskiego Kongresu Paliw Alternatywnych przypomniała, że w Polsce działa dużo firm rozwijających transport na paliwa alternatywne. – Te doświadczenia są analizowane przez naszą Izbę. Są przesłanką do decyzji w ośrodkach, które nie posiadają jeszcze takiego doświadczenia – dodała.

– Solaris Bus and Coach jeszcze dziesięć lat temu zaczęła pracę nad autobusem elektrycznym. Polska jest w czołówce nowoczesnego transportu publicznego. Istnieje jednak masa wątpliwości w mniejszych ośrodkach. Nie wszystkie gminy sprostają wymogom ustawy o elektromobilności. Założenia polityki krajowej i europejskiej są kierowane na bezwzględne wdrażanie zeroemisyjnej komunikacji zbiorowej. Dlatego doświadczenie liderów pomoże mniejszym ośrodkom w decyzjach – podsumowała Kacprzyk.

Najnowsze artykuły