icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Dubaj spodziewa się eksplozji sprzedaży samochodów elektrycznych

Sprzedaż ekologicznych pojazdów ma się zwiększać w Dubaju rokrocznie, takie zamierzenia ma rząd w związku z potrzebą zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

W związku z tymi założeniami spodziewany jest wzrost rynku zbytu, a początek zmian ma być zainicjowany poprzez wymiany floty rządowej na samochody hybrydowe. Takie działania mają zachęcić użytkowników samochodów do ich wymiany na takie, które są bardziej przyjazne środowisku.

Patrząc szerzej na sprzedaż samochodów cała branża powinna otrzymać zastrzyk dodatkowych pieniędzy w związku z prognozowanym wzrostem PKB z 3,3% w 2016 roku do 3,6% w 2017 roku. Segment samochodów luksusowych powinien w związku z tym być przygotowany na wzmożone zainteresowanie klientów.

Ponieważ założono, że do końca dekady Dubai zredukuje emisję o 16% rząd przyspiesza realizacje planów związanych z wymianą floty w instytucjach publicznych.

Ogłoszona w połowie lipca 2016 przez rząd kampania mając na celu zachęcenie społeczeństwa do używania pojazdów nisko lub zeroemisyjnych tak aby do 2020 roku jeździło ich po dubajskich ulicach 10%. Przykład dawny przez urzędy ma stać się impulsem do zmiany floty sektora prywatnego.

Odrębnym działaniem jest to Urzędu Transportu Drogowego mającym spowodować zwiększenie liczby hybrydowych taksówek jeżdżących po Dubaju. W tej chwili tylko 150 dubajskich taksówek to hybrydy do 2021 roku ma ich być 4750 albo 50% całej floty.

W połowie listopada Ahmad Hashem Behroozian z Urzędu Transportu Drogowego powiedział, że rozważa wprowadzenie także samochodów napędzanych wodorem takich jak Toyota Mirai do floty taksówkowej.

Jednym z działań mających przybliżyć Dubai do bardziej ekologicznego transportu jest zamontowanie sieci stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. Obecnie uruchomiono ponad 100 stacji ładowania i projekt ma być rozszerzany na cale emiraty.

Potencjał w segmencie samochodów napędzanych alternatywnie jest ogromny, tak jak nawyki użytkowników związane z niskimi kosztami eksploatacji i lokalnym kolorytem luksusowych samochodów spalinowych.

Należy pamiętać, że ceny paliw w Dubaju są znacznie niższe niż w reszcie świata, pomimo niedawnych podwyżek. Ministerstwo Energetyki zapowiada, że w 2017 roku cena 1 litra oleju napędowego powinna wynosić około 0,53$ przy średniej światowej cenie 0,86$ za litr na koniec 2016 roku.

Tacy ludzie jak Graham Turner, CEO Al Ghandi Auto Group zaczynają zauważać zmiany w nastawieniu klientów, a związku z postępem technologicznym, który  się dokonuje sami wpływają na rozwój trendów.

Ulubionymi do niedawna silnikami klientów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich były te pięcio i sześciolitrowe. Trend już się zmienia, ponieważ na rynku pojawiły się silniki o mniejszej pojemności tak samo silne.

Sprzedaż luksusowych SUVów i samochodów sportowych nie spadłą mimo wolniejszego wzrostu gospodarczego w 2016 roku. Jednak inne segmenty odczuły zmianę, choć sprzedaż pozostawała na wysokim poziomie przez cały rok.

„Segment premium poradził sobie lepiej niż pozostałe w ciągu ostatniego roku” powiedział dyrektor zarządzający BMW na Bliski Wschód Johannes Siebert.

Sprzedaż ekologicznych pojazdów ma się zwiększać w Dubaju rokrocznie, takie zamierzenia ma rząd w związku z potrzebą zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

W związku z tymi założeniami spodziewany jest wzrost rynku zbytu, a początek zmian ma być zainicjowany poprzez wymiany floty rządowej na samochody hybrydowe. Takie działania mają zachęcić użytkowników samochodów do ich wymiany na takie, które są bardziej przyjazne środowisku.

Patrząc szerzej na sprzedaż samochodów cała branża powinna otrzymać zastrzyk dodatkowych pieniędzy w związku z prognozowanym wzrostem PKB z 3,3% w 2016 roku do 3,6% w 2017 roku. Segment samochodów luksusowych powinien w związku z tym być przygotowany na wzmożone zainteresowanie klientów.

Ponieważ założono, że do końca dekady Dubai zredukuje emisję o 16% rząd przyspiesza realizacje planów związanych z wymianą floty w instytucjach publicznych.

Ogłoszona w połowie lipca 2016 przez rząd kampania mając na celu zachęcenie społeczeństwa do używania pojazdów nisko lub zeroemisyjnych tak aby do 2020 roku jeździło ich po dubajskich ulicach 10%. Przykład dawny przez urzędy ma stać się impulsem do zmiany floty sektora prywatnego.

Odrębnym działaniem jest to Urzędu Transportu Drogowego mającym spowodować zwiększenie liczby hybrydowych taksówek jeżdżących po Dubaju. W tej chwili tylko 150 dubajskich taksówek to hybrydy do 2021 roku ma ich być 4750 albo 50% całej floty.

W połowie listopada Ahmad Hashem Behroozian z Urzędu Transportu Drogowego powiedział, że rozważa wprowadzenie także samochodów napędzanych wodorem takich jak Toyota Mirai do floty taksówkowej.

Jednym z działań mających przybliżyć Dubai do bardziej ekologicznego transportu jest zamontowanie sieci stacji ładowania dla samochodów elektrycznych. Obecnie uruchomiono ponad 100 stacji ładowania i projekt ma być rozszerzany na cale emiraty.

Potencjał w segmencie samochodów napędzanych alternatywnie jest ogromny, tak jak nawyki użytkowników związane z niskimi kosztami eksploatacji i lokalnym kolorytem luksusowych samochodów spalinowych.

Należy pamiętać, że ceny paliw w Dubaju są znacznie niższe niż w reszcie świata, pomimo niedawnych podwyżek. Ministerstwo Energetyki zapowiada, że w 2017 roku cena 1 litra oleju napędowego powinna wynosić około 0,53$ przy średniej światowej cenie 0,86$ za litr na koniec 2016 roku.

Tacy ludzie jak Graham Turner, CEO Al Ghandi Auto Group zaczynają zauważać zmiany w nastawieniu klientów, a związku z postępem technologicznym, który  się dokonuje sami wpływają na rozwój trendów.

Ulubionymi do niedawna silnikami klientów ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich były te pięcio i sześciolitrowe. Trend już się zmienia, ponieważ na rynku pojawiły się silniki o mniejszej pojemności tak samo silne.

Sprzedaż luksusowych SUVów i samochodów sportowych nie spadłą mimo wolniejszego wzrostu gospodarczego w 2016 roku. Jednak inne segmenty odczuły zmianę, choć sprzedaż pozostawała na wysokim poziomie przez cały rok.

„Segment premium poradził sobie lepiej niż pozostałe w ciągu ostatniego roku” powiedział dyrektor zarządzający BMW na Bliski Wschód Johannes Siebert.

Najnowsze artykuły