InfrastrukturaKolejeWszystko

Dutkiewicz: Rozpoczęliśmy budowę Rail Baltica

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej Warszawa – Białystok: kluczowy odcinek linii Rail Baltica. Prace ruszyły na odcinku Tłuszcz – Szewnica. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje kompleksową przebudowę torów i peronów. Trasa Warszawa Rembertów – Zielonka –Sadowne to część linii kolejowej – fragment transeuropejskiego korytarza, który łączy Warszawę przez Kowno, Rygę, Tallin z Helsinkami; jedyne połączenie kolejowe Litwy, Łotwy, Estonii z Polską i pozostałymi krajami UE. 

– Już nie rozbieramy, a budujemy. Od grudnia 2013 r. rozpoczęły się pierwsze prace rozbiórkowe m.in. na odcinku od Zielonki do Warszawy Rembertowa. Zaś obecnie doszliśmy do momentu, że w okolicach Siewnicy – na północ, w stronę Sadownego nie prowadzimy prac rozbiórkowych, ale budowę nowych torów, po uzyskaniu pozwolenia na budowę – wyjaśnia w rozmowie z naszym portalem Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych.

W jego opinii jest to początek prac zaplanowanych przez PKP PLK na tej linii. Firma chciałaby, aby najwięcej robót zostało przeprowadzonych w przyszłym roku i w 2016 r.

– Inwestycja jest realizowana w oparciu o środki z funduszy europejskich jeszcze z poprzedniej perspektywy finansowej UE – mówi dalej Dutkiewicz. – Zakładamy, że do tego czasu powinniśmy zakończyć inwestycję na odcinku Warszawa Rembertów – Zielonka – Sadowne. Jeszcze w ramach kończącej się perspektywy przygotowujemy dokumentację projektową dla ok. 100-km odcinka Sadowne – Białystok, rozdzielonego na dwa kontrakty.

Wg Dutkiewicza PKP PLK aktualizuje także dokumentację projektową dla odcinków na północ Białegostoku, do granicy z Litwą.

– Są to zadania, które obecnie przygotowujemy pod względem formalnym, by mieć dokumentacje projektową – twierdzi Dutkiewicz. – Wszystko po to, by można było skorzystać z unijnych funduszy na obecną perspektywę w latach 2014-2020, w chwili, gdy staną się one dostępne. Formalnie cały polski odcinek trasy, o łącznej długości ok. 340 km  ma być gotowy do 2020-2022 r.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X