Dziewguć: Klienci szukają zintegrowanych systemów

4 listopada 2013, 09:05 Energetyka

– Rynek ICT idzie w kierunku usług zintegrowanych – wynika to z prostego rachunku matematycznego. Klienci, w tym firmy z rynku energetycznego, szukają gotowego rozwiązania, odpowiadającego na swoje aktualne potrzeby, nie mają czasu na dobieranie składników systemu ze wszystkich dostępnych na rynku. Często też nie mają potrzebnej wiedzy, koniecznej do wyboru najlepszych ofert, co jest całkowicie zrozumiałe, biorąc pod uwagę szybko zmieniające się technologie i fakt, że głównym zadaniem firmy jest skupienie się na swojej podstawowej działalności – mówi naszemu portalowi Magdalena Dziewguć, wiceprezes zarządu Exatel SA, laureat wyróżnienia „Najlepszy partner w biznesie” magazynu Home&Market.

Zdaniem Dziewguć dlatego głównym zadanie takiej firmy jak Exatel, jest bycie doradcą, uważnym słuchaczem, który zrozumie biznes klienta i jego cele i wskaże drogę dojścia do rezultatu. – Exatel skupia się na dostarczeniu tego, czego klient potrzebuje, sam znajdując odpowiednich partnerów, którzy to umożliwią, a więc producentów czy dystrybutorów oprogramowania i sprzętu, wsparcia technicznego czy analityków danych biznesowych – twierdzi wiceprezes.

– Dla klienta to również duża wygoda – otrzymuje jedną fakturę za cały system, a nie jego składniki, wie też, do kogo ma się zwrócić w przypadku awarii systemu. Klienci coraz częściej szukają zintegrowanych systemów i takie oferty są dla nich przygotowywane. Kiedyś kupowali w jednej firmie serwer, w innej łącze, a w jeszcze innej oprogramowanie.  My chcemy oferować pełny pakiet.

Według Dziewguć innowacyjne firmy bardzo uważnie przyglądają się wydatkom na usługi teleinformatyczne. Chcąc działać efektywnie, szukają na rynku rozwiązań, które odpowiadają ich potrzebom biznesowym. – Coraz częściej w efekcie tych poszukiwań decydują się na rezygnację z inwestycji w technologie informatyczne na rzecz zakupu usług wraz z ich utrzymaniem. Oznacza to, że nie ma konieczności inwestycji w potrzebny sprzęt czy obsługę informatyczną, a przy tym elastyczność takiego rozwiązania jest dużo większa – w każdej chwili można zrezygnować z części usług lub dokupić kolejne.  Dotyczy to dziś niemal wszystkich branż – od FMCG poprzez ubezpieczenia, energetykę czy bankowość – kończy Magdalena Dziewguć.