AlertDrogiInfrastrukturaInnowacjeLogistykaOnetŚrodowiskoWykop

Dziś przerabiamy auta na gaz. Kiedyś możemy je przerabiać na wodór. Niemcy mają technologię

Wizualizacja silnia spalinowego na wodór firmy FEV. Grafika: Grupa FEV

Wizualizacja silnia spalinowego na wodór firmy FEV. Grafika: Grupa FEV

Póki co popularne jest przerabianie samochodów spalinowych z benzyny na gaz, ale w przyszłości być może będą dostosowywane do napędu na wodór. Specjaliści z Austrii i Niemiec postrzegają to rozwiązanie jako tańsze od kupowania nowych aut wodorowych, ale przypominają o bezpieczeństwie.

Niemieckie Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej (TÜV) zrzeszające niezależne firmy usługowe z Austrii oraz Niemiec zamierza promować przerabianie samochodów z napędem konwencjonalnym na wodór. Ta technologia mogłaby jego zdaniem być rozwiązaniem przejściowym na drodze do dekarbonizacji transportu zgodnie z celem neutralności klimatycznej, które będzie tańsze od zakupu samochodu wodorowego, szczególnie w firmach transportowych, które nie są w stanie wymieniać pojazdów na nowe tak szybko, jak wymagałyby tego cele polityki klimatycznej Unii Europejskiej. Propozycja regulacji Fit for 55 zakłada wycofanie silników spalinowych w 2035 roku.

Jednakże przerabianie samochodów na wodór musi spełniać rygorystyczne normy techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa podróży napędzanej tym wybuchowym paliwem. Każdy z nich powinien zdaniem stowarzyszenia przechodzić drobiazgowe kontrole przed dopuszczeniem do jazdy w Unii Europejskiej.

Rząd federalny Niemiec rusza z wsparciem finansowym konwersji samochodu spalinowego na wodór od 16 sierpnia. Od wtedy zainteresowani będą mogli składać wnioski do Federalnego Biura Transportu Towarowego. TÜV apeluje do polityków o przygotowanie odpowiednich regulacji stojących na straży bezpieczeństwa transportu na wodór.

Firma FEV z Aachen w Niemczech już opracowała technologię Wewnętrznego Silnika Spalinowego na wodór (ICE), którego główną spaliną jest tlenek wodoru. Taki silnik można instalować w istniejących samochodach zamiast kupować nowe z takim napędem.

Heise.de/Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

Doradcy UE ostrzegają przed osłabianiem celu klimatycznego na 2040 rok

Niezależni doradcy UE, Europejska Naukowa Rada Doradcza ds. Zmian Klimatu (ESABCC), ostrzegają przed złagodzeniem planowanego celu redukcji emisji o 90...
Farmy wiatrowe. Fot.; Energa

Techniczne wyzwania utylizacji farm wiatrowych

Dynamiczny rozwój energetyki wiatrowej na świecie generuje coraz większy problem utylizacji zużytych komponentów turbin, szczególnie łopat wykonanych z trudnych do...
Gazprom. Źródło: Flickr

Gazprom pod wpływem sankcji kłania się Serbii, która otwiera przed nim UE

Rosyjski koncern zawarł nowy kontrakt z Serbią, umowa dotyczy dostaw gazu. Obejmuje ona dostarczenie ponad sześciu milionów metrów sześciennych gazu...

Udostępnij:

Facebook X X X