icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jazda e-bike jest zdrowa

Amerykańscy naukowcy przekonują, że jeżdżenie rowerem posiadającym elektryczne wspomaganie jest zdrowe. Wbrew obiegowej opinii, że to pojazd dla ludzi leniwych daje on nie tylko radość z podróżowania, ale angażuje na tyle, by wpłynąć na poprawę zdrowia.

Zamień auto na e-bike

Pojazd wymaga większego zaangażowania niż poruszanie się pieszo, powoduje, że jednorazowa podróż jest dłuższa. Statystycznie rowery elektryczne są wykorzystywane częściej niż te tradycyjne. Dodatkowo przewożone jest nimi jednorazowo więcej bagaży niż rowerem konwencjonalnym. W oparciu o badanie przeprowadzone na 500 użytkownikach elektrycznych rowerów w USA wyciągnięto jeszcze dwa ważne wnioski: największe korzyści z poruszania się rowerem elektrycznym odczuwają kierowcy, którzy zamieniają samochód na e-bika. Kilkunasto-kilometrowe trasy do pracy nie stanowią przeszkody w wykorzystaniu rowerów. Wyniki badania zamieszczonego w International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity (IJBNPA) można było przeczytać w listopadzie 2018 roku na portalu cleantechnica.com.

Zrównoważony wysiłek

Z kolei dwa badania przeprowadzone w Holandii, na które powołuje się portal pokazują, że użytkownicy pokonujący najczęściej trasy do 7,5 km jeżdżą zwykłymi rowerami, a ci, którzy używają rowerów elektrycznych nawet 14,1 km. Specjaliści przekonują, że dalsze trasy są korzystniejsze dla zdrowia podróżujących. Rowery mające wspomaganie elektryczne wymagają wysiłku fizycznego, jazda takim pojazdem jest płynna, a wysiłek równomierny. W tekście zamieszczonym na portalu cleantechnica.com można przeczytać, że wzmożony ruch rowerzystów przekłada się na częstsze kolizje i wypadki, w których uczestniczą rowerzyści i piesi. Najczęściej ma to jednak związek z niewystarczająco rozbudowaną infrastrukturą rowerową, nadmierną prędkością lub złym stanem technicznym pojazdów.

Bez spalin

Rowery wspomagane elektrycznie mogą z powodzeniem zastępować samochody, ale nie zastąpią prawdopodobnie rowerów klasycznych, którymi ludzie jeżdżą na wycieczki, rajdy i wyprawy. E-biki świetnie się sprawdzają w miastach, w których pojawiają się strefy niskoemisyjne (Low Emission Zones, LEZ). Poruszanie się rowerem po centrum miasta, po którym nie mogą jeździć pojazdy spalinowe przynosi dodatkową korzyść rowerzystom. Nie są oni narażeni na wdychanie szkodliwych substancji przez nie emitowane. Zatem rower elektryczny w mieście to doskonałe narzędzie do walki z chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie czy otyłość oraz zanieczyszczeniami pochodzącymi z transportu, jeśli rowerzyści zyskują przywileje.

Polska może być liderem wypożyczania e-bików

Ważne jest by miasta stwarzały dobre warunki do bezpiecznego poruszania się po pieszo lub rowerem. Co ciekawe polskie doświadczenia z wypożyczalniami rowerów elektrycznych zlokalizowanymi w Warszawie pokazują, że jednoślady te wypożyczane są kilkukrotnie częściej niż klasyczne. Mogą one być używane niezależnie od pory roku.

cleantechnica.com/Agata Rzędowska

Amerykańscy naukowcy przekonują, że jeżdżenie rowerem posiadającym elektryczne wspomaganie jest zdrowe. Wbrew obiegowej opinii, że to pojazd dla ludzi leniwych daje on nie tylko radość z podróżowania, ale angażuje na tyle, by wpłynąć na poprawę zdrowia.

Zamień auto na e-bike

Pojazd wymaga większego zaangażowania niż poruszanie się pieszo, powoduje, że jednorazowa podróż jest dłuższa. Statystycznie rowery elektryczne są wykorzystywane częściej niż te tradycyjne. Dodatkowo przewożone jest nimi jednorazowo więcej bagaży niż rowerem konwencjonalnym. W oparciu o badanie przeprowadzone na 500 użytkownikach elektrycznych rowerów w USA wyciągnięto jeszcze dwa ważne wnioski: największe korzyści z poruszania się rowerem elektrycznym odczuwają kierowcy, którzy zamieniają samochód na e-bika. Kilkunasto-kilometrowe trasy do pracy nie stanowią przeszkody w wykorzystaniu rowerów. Wyniki badania zamieszczonego w International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity (IJBNPA) można było przeczytać w listopadzie 2018 roku na portalu cleantechnica.com.

Zrównoważony wysiłek

Z kolei dwa badania przeprowadzone w Holandii, na które powołuje się portal pokazują, że użytkownicy pokonujący najczęściej trasy do 7,5 km jeżdżą zwykłymi rowerami, a ci, którzy używają rowerów elektrycznych nawet 14,1 km. Specjaliści przekonują, że dalsze trasy są korzystniejsze dla zdrowia podróżujących. Rowery mające wspomaganie elektryczne wymagają wysiłku fizycznego, jazda takim pojazdem jest płynna, a wysiłek równomierny. W tekście zamieszczonym na portalu cleantechnica.com można przeczytać, że wzmożony ruch rowerzystów przekłada się na częstsze kolizje i wypadki, w których uczestniczą rowerzyści i piesi. Najczęściej ma to jednak związek z niewystarczająco rozbudowaną infrastrukturą rowerową, nadmierną prędkością lub złym stanem technicznym pojazdów.

Bez spalin

Rowery wspomagane elektrycznie mogą z powodzeniem zastępować samochody, ale nie zastąpią prawdopodobnie rowerów klasycznych, którymi ludzie jeżdżą na wycieczki, rajdy i wyprawy. E-biki świetnie się sprawdzają w miastach, w których pojawiają się strefy niskoemisyjne (Low Emission Zones, LEZ). Poruszanie się rowerem po centrum miasta, po którym nie mogą jeździć pojazdy spalinowe przynosi dodatkową korzyść rowerzystom. Nie są oni narażeni na wdychanie szkodliwych substancji przez nie emitowane. Zatem rower elektryczny w mieście to doskonałe narzędzie do walki z chorobami cywilizacyjnymi, takimi jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie czy otyłość oraz zanieczyszczeniami pochodzącymi z transportu, jeśli rowerzyści zyskują przywileje.

Polska może być liderem wypożyczania e-bików

Ważne jest by miasta stwarzały dobre warunki do bezpiecznego poruszania się po pieszo lub rowerem. Co ciekawe polskie doświadczenia z wypożyczalniami rowerów elektrycznych zlokalizowanymi w Warszawie pokazują, że jednoślady te wypożyczane są kilkukrotnie częściej niż klasyczne. Mogą one być używane niezależnie od pory roku.

cleantechnica.com/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły