EnergetykaGospodarkaŚrodowisko

E-paliwa są kluczem dla dekarbonizacji transportu morskiego

Nowy raport EMSA bada potencjał e-paliw w dekarbonizacji transportu morskiego, wskazując na ograniczenia technologiczne i możliwości rozwoju do 2030 roku.

Europejska Agencja Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) opublikowała raport analizujący e-paliwa jako przyszłe źródło energii w żegludze. E-diesel, e-metan i e-metanol mają duży potencjał, ale ich rozwój jest hamowany przez niedostateczne technologie produkcji i ograniczoną dostępność surowców.

Raport podkreśla, że do produkcji e-paliw niezbędne są zaawansowane technologie, takie jak elektroliza wodoru i wychwytywanie CO2 z powietrza, które wciąż są na etapie demonstracyjnym. Aby e-paliwa mogły odegrać znaczącą rolę w żegludze do 2030 roku, konieczne są intensywne inwestycje w infrastrukturę.

EMSA sugeruje, że współpraca sektora żeglugowego i wsparcie polityczne mogą przyspieszyć rozwój e-paliw. Instrumenty finansowe, podatki węglowe i mechanizmy handlu emisjami są kluczowe dla obniżenia kosztów i zwiększenia dostępności tych ekologicznych paliw.

Offshore energy / Mateusz Gibała


Powiązane artykuły

AI

Bitwa o AI. Zadecydują cena prądu i emisje

Rosnące zapotrzebowanie na moc obliczeniową dla AI grozi wzrostem emisji CO2. Niemieccy urzędnicy obawiają się, że centra danych mogą przenosić...
Niemcy, sieć elektroenergetyczna. Źródło: Freepik

Fala upałów i awarie. U Niemców coraz częściej gaśnie światło

Lokalne blackouty stają się tego lata plagą niemieckiej prowincji. Powodem przerw w dostawach prądu są najczęściej awarie kabli i mniejszych...
Ardanowski

Ardanowski: Umowa z Ukrainą to zamach na rolnictwo europejskie

Były minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski ostrzega w rozmowie z Biznes Alert przed konsekwencjami negocjowanej umowy handlowej UE z Ukrainą...

Udostępnij:

Facebook X X X