icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

ABB wprowadza szybkie stacja ładowania aut elektrycznych

ABB wprowadza na rynek stacje szybkiego ładowania prądem stałym dla elektrycznych samochodów osobowych o mocy 150-350 KW, co oznacza, że obecne na rynku samochody będą potrzebowały 10-30 minut na pełne naładowania baterii, poinformował kierownik ds. rozwoju biznesu e-mobility Wojciech Dziwisz. Firma sprzedała już 100 szt. stacji, które będą instalowane w 2018 r., dodano.

„ABB wprowadziło na rynek ładowarki publiczne dużej mocy na prąd stały o mocy 150-350 KW. Około 100 sztuk zostało już sprzedane, ale instalacje nastąpią w przyszłym roku po uzyskaniu certyfikacji. Pierwsze prototypy zostały już zainstalowane w Holandii i USA. Oznacza to, że obecnie dostępne na rynku samochody będą mogły naładować swoje baterie w ciągu 10-30 minut” – powiedział Dziwisz podczas spotkania prasowego.

ABB oferuje obecnie trzy rodzaje stacji na prąd stały – o mocy 20-25 KW, 50 KW i 150-350 KW. Pracuje również nad urządzeniem na prąd zmienny, podała też firma.

„Zainstalowaliśmy do tej pory 15 stacji szybkiego ładowania w Polsce, a razem z już sprzedanymi będzie to 19, czyli większość, jakie zostały zainstalowane w Polsce. Chcemy utrzymać pozycję lidera, ale wiele będzie zależało od konstrukcji przetargów” – dodał Dziwisz.

Zaletą stacji ABB jest położenie nacisku na komunikację i możliwość zbierania informacji na temat wykorzystania urządzań i cyfrowa integracja oparta o platformę ABB Ability w chmurze, dodano.

„Liczymy na współpracę ze stacjami benzynowymi, gdzie w Europie zrealizowaliśmy już ciekawe lokalizacje. Stawiamy też na współpracę z sieciami handlowymi. Razem z Lidlem mamy już wykonane 4 lokalizacje w Polsce. Naturalnym naszym klientem powinny być też galerie handlowe czy parkingi, gdzie możemy zaoferować zintegrowany z opłatami za parkowanie system” – podsumował Dziwisz.

Stacje do ładowania są częścią ABB Ability, oferty cyfrowych rozwiązań, które dzięki wykorzystaniu technologii chmury obliczeniowej umożliwiają zdalną diagnostykę i zarządzanie. ABB dostarcza rozwiązania ładowania w obszarze e-mobility od 2010 roku. Na całym świecie firma sprzedała już ponad 6 tys.stacji szybkiego ładowania prądem stałym dla elektrycznych samochodów osobowych i pojazdów wykorzystywanych komercyjnie do transportu drogowego.

ABB jest liderem w technologiach dla energetyki, robotyki i systemów napędowych, automatyki przemysłowej i sieci energetycznych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. Od 25 lat ABB jest obecne w Polsce, gdzie zatrudnia 4 600 osób w 11 fabrykach i 25 oddziałach. W 2016 r. ABB Polska miało ok. 3,2 mld zł obrotów.

ISBnews

ABB wprowadza na rynek stacje szybkiego ładowania prądem stałym dla elektrycznych samochodów osobowych o mocy 150-350 KW, co oznacza, że obecne na rynku samochody będą potrzebowały 10-30 minut na pełne naładowania baterii, poinformował kierownik ds. rozwoju biznesu e-mobility Wojciech Dziwisz. Firma sprzedała już 100 szt. stacji, które będą instalowane w 2018 r., dodano.

„ABB wprowadziło na rynek ładowarki publiczne dużej mocy na prąd stały o mocy 150-350 KW. Około 100 sztuk zostało już sprzedane, ale instalacje nastąpią w przyszłym roku po uzyskaniu certyfikacji. Pierwsze prototypy zostały już zainstalowane w Holandii i USA. Oznacza to, że obecnie dostępne na rynku samochody będą mogły naładować swoje baterie w ciągu 10-30 minut” – powiedział Dziwisz podczas spotkania prasowego.

ABB oferuje obecnie trzy rodzaje stacji na prąd stały – o mocy 20-25 KW, 50 KW i 150-350 KW. Pracuje również nad urządzeniem na prąd zmienny, podała też firma.

„Zainstalowaliśmy do tej pory 15 stacji szybkiego ładowania w Polsce, a razem z już sprzedanymi będzie to 19, czyli większość, jakie zostały zainstalowane w Polsce. Chcemy utrzymać pozycję lidera, ale wiele będzie zależało od konstrukcji przetargów” – dodał Dziwisz.

Zaletą stacji ABB jest położenie nacisku na komunikację i możliwość zbierania informacji na temat wykorzystania urządzań i cyfrowa integracja oparta o platformę ABB Ability w chmurze, dodano.

„Liczymy na współpracę ze stacjami benzynowymi, gdzie w Europie zrealizowaliśmy już ciekawe lokalizacje. Stawiamy też na współpracę z sieciami handlowymi. Razem z Lidlem mamy już wykonane 4 lokalizacje w Polsce. Naturalnym naszym klientem powinny być też galerie handlowe czy parkingi, gdzie możemy zaoferować zintegrowany z opłatami za parkowanie system” – podsumował Dziwisz.

Stacje do ładowania są częścią ABB Ability, oferty cyfrowych rozwiązań, które dzięki wykorzystaniu technologii chmury obliczeniowej umożliwiają zdalną diagnostykę i zarządzanie. ABB dostarcza rozwiązania ładowania w obszarze e-mobility od 2010 roku. Na całym świecie firma sprzedała już ponad 6 tys.stacji szybkiego ładowania prądem stałym dla elektrycznych samochodów osobowych i pojazdów wykorzystywanych komercyjnie do transportu drogowego.

ABB jest liderem w technologiach dla energetyki, robotyki i systemów napędowych, automatyki przemysłowej i sieci energetycznych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. Od 25 lat ABB jest obecne w Polsce, gdzie zatrudnia 4 600 osób w 11 fabrykach i 25 oddziałach. W 2016 r. ABB Polska miało ok. 3,2 mld zł obrotów.

ISBnews

Najnowsze artykuły