Elektryfikacja w grupie BMW

26 lipca 2017, 09:15 Alert
elektromobilność samochód elektryczny
BMW na impact'17, fot. BiznesAlert.pl

25 lipca przedstawiciele Grupy BMW poinformowali, że już w 2019 roku trafi do produkcji MINI w wersji elektrycznej, a od 2020 roku koncern planuje uruchomienie całej linii produkcyjnej umożliwiającej montaż zarówno samochodów elektrycznych, hybryd oraz pojazdów z silnikami spalinowymi. Docelowo wszystkie modele i serie będą dostępne w wersjach spalinowych i elektrycznych. 

MINI ma być produkowany w centrum e-mobilności koncernu BMW Group w Landshut w Bawarii. Produkcja ma zostać zintegrowana z głównym zakładem, w którym powstają MINI w Oxfordzie w Wielkiej Brytanii.

Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG do spraw produkcji powiedział: „ Zakłady BMW Group Dingolfing i Landshut odgrywają wiodącą rolę w naszej globalnej sieci produkcyjnej jako centrum kompetencji firmy w zakresie elektromobilności. Nasz adaptacyjny system produkcyjny jest innowacyjny i zdolny do szybkiego reagowania na zmieniające się potrzeby klientów. Jeśli jest to konieczne, możemy szybko i efektywnie zwiększać produkcję elementów do elektrycznych układów napędowych, zgodnie z rozwojem rynku „.

BMW prognozuje, że do 2025 roku sprzedaż pojazdów elektrycznych będzie stanowiła od 15% do 25% całego rynku. Jednak takie czynniki jak: subsydia, regulacje czy rozwój infrastruktury do ładowania będą grały istotną rolę w procesie wzrostu rynku.

Grupa BMW ma w planach inwestycje w kolejne fabryki, ale zaznacza, że w ostatnim czasie zainwestowała już 100 milionów euro w dostosowanie swoich linii produkcyjnych. Dzięki temu wszystkie istotne części do modeli elektrycznych pochodzą z fabryk Dingolfing i Landshut. W tych miejscach będą też wytwarzane części do hybrydowego BMW serii 7, a w 2021 roku fabrykę opuszczą elementy, z których powstawać będzie BMW iNEXT oraz już w 2020 rolku elektryczna wersja X3.

Jak podkreślają władze spółki wczesne wejście na rynek z modelem i3, i8 oraz MINI E pozwala już teraz czerpać firmie spore profity, ponieważ w świadomości klientów jest producentem oferującym elektryczne modele swoich aut. Koncern będzie także rozwijał produkcję i sprzedaż hybryd typu plug-in.

BMW/Agata Rzędowska