icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Energa ogłosiła Strategiczną Agendę Badawczą

Energa ogłosiła Strategiczną Agendę Badawczą, która określa główne kierunki badań, rozwoju i wdrażania innowacji w Grupie. Jest to pierwszy tego typu dokument o tak długim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym. SAB został stworzony na najbliższe 10 lat.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to dokument mający charakter „mapy drogowej”, który w precyzyjny sposób określa kierunki badań, rozwoju i innowacji (obszaru B+R+I) w Grupie Energa. Uwzględnia strategię, strukturę i kulturę organizacyjną firmy oraz posiadane przez nią aktywa. Bierze pod uwagę uwarunkowania regulacyjne i określa tzw. „disruptive technologies”, czyli przełomowe technologie gruntownie zmieniające rynek. SAB jest pierwszym tego typu dokumentem, o tak długim – 10 letnim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym, pozwalającym skupić się na najbardziej atrakcyjnych i priorytetowych działaniach w obszarze B+R+I.

– Powstanie Strategicznej Agendy Badawczej jest kolejnym krokiem w budowie Modelu Operacyjnego Innowacji. Dokument pozwala prawidłowo odpowiedzieć na potrzeby Grupy Energa w długoterminowej perspektywie. Dzięki temu możemy skutecznie rozwijać obszar badawczo-rozwojowy oraz innowacje, jakimi powinniśmy się kierować. SAB pozwoli pozyskiwać partnerów zewnętrznych, czyli dostawców technologii oraz know-how, a także rozwijać potencjał w spółkach Grupy – mówi Alicja Barbara Klimiuk, p.o. Prezesa Zarządu Energa.

Grupa przeprowadziła badania otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, dzięki czemu mogła poznać najistotniejsze trendy dokonujące się zarówno w obszarze technologicznym, oczekiwaniach klientów jak i regulacjach. Na podstawie analiz w Strategicznej Agendzie Badawczej ujęto trzy główne filary rozwojowe:

Usprawnienia biznesowe i technologiczne, czyli zagadnienia w zakresie kluczowych z punktu widzenia firmy obszarów, takich jak wytwarzanie energii, jej dystrybucja oraz obsługa klienta. Działania te są zaplanowane na 2 lata.

Innowacyjne modele biznesowe, czyli zagadnienia, nad którymi Grupa Energa rozpoczęła już pierwsze prace, w tym pilotażowe, a które z dużym prawdopodobieństwem będą ważnymi obszarami generowania nowych przychodów w przyszłości. Te obszary to Smart City, elektromobilność oraz mikrosieci. Działania zaplanowane są z horyzontem czasowym 3-5 lat.

Technologie przyszłości to zagadnienia związane z rozwojem nowych technologii wytwórczych i magazynowanych, które w przyszłości mogą wspierać obszar wytwarzania i dystrybucji. Są to działania z horyzontem czasowym 10 lat.

Zgodnie ze Strategią Innowacji na działalność badawczo-rozwojową w 2020 roku, spółka przeznaczy 30 milionów, a w 2025 roku – 50 milionów złotych.

Energa

Energa ogłosiła Strategiczną Agendę Badawczą, która określa główne kierunki badań, rozwoju i wdrażania innowacji w Grupie. Jest to pierwszy tego typu dokument o tak długim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym. SAB został stworzony na najbliższe 10 lat.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to dokument mający charakter „mapy drogowej”, który w precyzyjny sposób określa kierunki badań, rozwoju i innowacji (obszaru B+R+I) w Grupie Energa. Uwzględnia strategię, strukturę i kulturę organizacyjną firmy oraz posiadane przez nią aktywa. Bierze pod uwagę uwarunkowania regulacyjne i określa tzw. „disruptive technologies”, czyli przełomowe technologie gruntownie zmieniające rynek. SAB jest pierwszym tego typu dokumentem, o tak długim – 10 letnim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym, pozwalającym skupić się na najbardziej atrakcyjnych i priorytetowych działaniach w obszarze B+R+I.

– Powstanie Strategicznej Agendy Badawczej jest kolejnym krokiem w budowie Modelu Operacyjnego Innowacji. Dokument pozwala prawidłowo odpowiedzieć na potrzeby Grupy Energa w długoterminowej perspektywie. Dzięki temu możemy skutecznie rozwijać obszar badawczo-rozwojowy oraz innowacje, jakimi powinniśmy się kierować. SAB pozwoli pozyskiwać partnerów zewnętrznych, czyli dostawców technologii oraz know-how, a także rozwijać potencjał w spółkach Grupy – mówi Alicja Barbara Klimiuk, p.o. Prezesa Zarządu Energa.

Grupa przeprowadziła badania otoczenia zewnętrznego i wewnętrznego, dzięki czemu mogła poznać najistotniejsze trendy dokonujące się zarówno w obszarze technologicznym, oczekiwaniach klientów jak i regulacjach. Na podstawie analiz w Strategicznej Agendzie Badawczej ujęto trzy główne filary rozwojowe:

Usprawnienia biznesowe i technologiczne, czyli zagadnienia w zakresie kluczowych z punktu widzenia firmy obszarów, takich jak wytwarzanie energii, jej dystrybucja oraz obsługa klienta. Działania te są zaplanowane na 2 lata.

Innowacyjne modele biznesowe, czyli zagadnienia, nad którymi Grupa Energa rozpoczęła już pierwsze prace, w tym pilotażowe, a które z dużym prawdopodobieństwem będą ważnymi obszarami generowania nowych przychodów w przyszłości. Te obszary to Smart City, elektromobilność oraz mikrosieci. Działania zaplanowane są z horyzontem czasowym 3-5 lat.

Technologie przyszłości to zagadnienia związane z rozwojem nowych technologii wytwórczych i magazynowanych, które w przyszłości mogą wspierać obszar wytwarzania i dystrybucji. Są to działania z horyzontem czasowym 10 lat.

Zgodnie ze Strategią Innowacji na działalność badawczo-rozwojową w 2020 roku, spółka przeznaczy 30 milionów, a w 2025 roku – 50 milionów złotych.

Energa

Najnowsze artykuły