icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Fortum zawalczy o sieroty po Energetycznym Centrum

Już ponad tysiąc klientów Energetycznego Centrum, spółki, która zaprzestała działalności związanej ze sprzedażą prądu, zdecydowało się wybrać ofertę Fortum. Fortum apeluje do operatorów rezerwowych, którzy dostarczają prąd byłym klientom EC, o skrócenie okresu wypowiedzenia, w którym poszkodowani klienci płacą więcej za energię elektryczną.

11 września wszyscy dotychczasowi klienci spółki Energetyczne Centrum S.A., która ogłosiła, że zaprzestaje działalności na rynku energii elektrycznej, zostali objęci tak zwaną sprzedażą rezerwową. Oznacza to, że choć prąd dalej do nich płynie, to płacą za niego znacznie więcej, niż w standardowej taryfie. Opłata za energię elektryczną dla trzypokojowego mieszkania może wynieść nawet od 900 do 1800 złotych, podczas gdy w standardowej taryfie – to ok. 750 zł. Dlatego tak ważne jest, by jak najszybciej wybrać nowego sprzedawcę. Problem polega na tym, że zgodnie z prawem energetycznym, po wybraniu nowego sprzedawcy, klient musi wypowiedzieć sprzedaż operatorowi rezerwowemu i do zakończenia okresu takiego wypowiedzenia musi płacić za prąd po podwyższonych stawkach – w niektórych przypadkach nawet przez kilkadziesiąt dni.

– Jako Fortum zaapelowaliśmy do operatorów rezerwowych o skrócenie tego okresu tak, by poszkodowani klienci jak najkrócej musieli płacić podwyższone rachunki za prąd. Dla wielu klientów, z którymi rozmawialiśmy, to duży problem, dlatego staramy się im pomóc – mówi Maciej Kościński, odpowiedzialny w Fortum za sprzedaż energii. Jak podkreśla, zainteresowanie ofertą Fortum jest duże. – Codziennie podpisujemy kilkadziesiąt nowych umów. Byli klienci Energetycznego Centrum, często dopiero od nas dowiadują się, jakie konsekwencje dla ich portfeli będzie miała decyzja ich poprzedniego sprzedawcy o zaprzestaniu działalności, i że za prąd w taryfie rezerwowej zapłacą znacznie więcej – dodaje.

Odpowiadając na oczekiwania klientów, Fortum poprosiło również operatorów rezerwowych o uproszczenie procedur, związanych ze zmianą sprzedawcy. Większość klientów EC nie ma bowiem dostępu do swoich archiwalnych faktur, na których są dane, niezbędne do podpisania nowej umowy ze sprzedawcą.

Zmianą sprzedawcy może być zainteresowanych nawet100 000 byłych klientów Energetycznego Centrum. Specjalnie dla nich, Fortum uruchomiło pogotowie informacyjne. Pod numerem 42 2068722 konsultanci Fortum informują zainteresowanych o możliwościach i procedurach, związanych ze zmianą sprzedawcy energii. Fortum przygotowało dla nich atrakcyjną cenowo propozycję, powiązaną z dodatkowymi bonusami. Jej szczegóły przedstawiane są w trakcie telefonicznych rozmów z potencjalnymi klientami, a także są dostępne na stronie internetowej sprzedawcy.

Fortum

Już ponad tysiąc klientów Energetycznego Centrum, spółki, która zaprzestała działalności związanej ze sprzedażą prądu, zdecydowało się wybrać ofertę Fortum. Fortum apeluje do operatorów rezerwowych, którzy dostarczają prąd byłym klientom EC, o skrócenie okresu wypowiedzenia, w którym poszkodowani klienci płacą więcej za energię elektryczną.

11 września wszyscy dotychczasowi klienci spółki Energetyczne Centrum S.A., która ogłosiła, że zaprzestaje działalności na rynku energii elektrycznej, zostali objęci tak zwaną sprzedażą rezerwową. Oznacza to, że choć prąd dalej do nich płynie, to płacą za niego znacznie więcej, niż w standardowej taryfie. Opłata za energię elektryczną dla trzypokojowego mieszkania może wynieść nawet od 900 do 1800 złotych, podczas gdy w standardowej taryfie – to ok. 750 zł. Dlatego tak ważne jest, by jak najszybciej wybrać nowego sprzedawcę. Problem polega na tym, że zgodnie z prawem energetycznym, po wybraniu nowego sprzedawcy, klient musi wypowiedzieć sprzedaż operatorowi rezerwowemu i do zakończenia okresu takiego wypowiedzenia musi płacić za prąd po podwyższonych stawkach – w niektórych przypadkach nawet przez kilkadziesiąt dni.

– Jako Fortum zaapelowaliśmy do operatorów rezerwowych o skrócenie tego okresu tak, by poszkodowani klienci jak najkrócej musieli płacić podwyższone rachunki za prąd. Dla wielu klientów, z którymi rozmawialiśmy, to duży problem, dlatego staramy się im pomóc – mówi Maciej Kościński, odpowiedzialny w Fortum za sprzedaż energii. Jak podkreśla, zainteresowanie ofertą Fortum jest duże. – Codziennie podpisujemy kilkadziesiąt nowych umów. Byli klienci Energetycznego Centrum, często dopiero od nas dowiadują się, jakie konsekwencje dla ich portfeli będzie miała decyzja ich poprzedniego sprzedawcy o zaprzestaniu działalności, i że za prąd w taryfie rezerwowej zapłacą znacznie więcej – dodaje.

Odpowiadając na oczekiwania klientów, Fortum poprosiło również operatorów rezerwowych o uproszczenie procedur, związanych ze zmianą sprzedawcy. Większość klientów EC nie ma bowiem dostępu do swoich archiwalnych faktur, na których są dane, niezbędne do podpisania nowej umowy ze sprzedawcą.

Zmianą sprzedawcy może być zainteresowanych nawet100 000 byłych klientów Energetycznego Centrum. Specjalnie dla nich, Fortum uruchomiło pogotowie informacyjne. Pod numerem 42 2068722 konsultanci Fortum informują zainteresowanych o możliwościach i procedurach, związanych ze zmianą sprzedawcy energii. Fortum przygotowało dla nich atrakcyjną cenowo propozycję, powiązaną z dodatkowymi bonusami. Jej szczegóły przedstawiane są w trakcie telefonicznych rozmów z potencjalnymi klientami, a także są dostępne na stronie internetowej sprzedawcy.

Fortum

Najnowsze artykuły