Lokalna komisja finansowa rozważa nałożenie dodatkowej opłaty na statki, które zawijają do portu Mukran, należącego do Sassnitz. Dodatkowe opłaty mają dotyczyć surowców energetycznych, a w szczególności LNG.
Opłata za cumowanie statków regazyfikacyjnych i czynsz za dzierżawę gruntów w kontekście gazoportu w Mukran trafiają obecnie do spółki portowej. Mimo udziałów miasta w tej spółce, o wartości 90 procent, lokalni politycy uważają, że mieszkańcy nie partycypują w wystarczający sposób w przeładunkach LNG na wyspie Rugii.
Celem wprowadzenia dodatkowych opłat jest zasilenie miejskiego budżetu, a tym samym zwiększyć akceptację dla kontrowersyjnego gazoportu wśród mieszkańców.
Pływający gazoport w Mukran, którego operatorem jest prywatna firma Deutsche ReGas, ma pozwolenie na przyjęcie 110 dostaw LNG w skali roku. W Mukran w sali roku może zostać przeładowane ponad 13 mld m3 gazu.
Ostsee-Zeitung / Aleksandra Fedorska
Wielka polityka wokół wojny na Ukrainie może zmienić jej bieg. Spięcie